דורית צמרת-ארנברג מקיבוץ בית השיטה, מי שכתבה את השיר 'החיטה צומחת שוב', הלכה לעולמה הבוקר (חמישי) בגיל 80. צמרת נולדה בשנת 1943 ובמקצועה היתה מרצה לקולנוע.
2 צפייה בגלריה
דורית צמרת
דורית צמרת
דורית צמרת
(צילום: אתר בית השיטה)
'החיטה צומחת שוב' הוא שיר אבל וזיכרון. הוא נכתב על ידי צמרת בשנת 1974 בעקבות ההלם והאבל הכבד שאחזו בקיבוץ בית השיטה עם נפילתם של 11 מבניו במלחמת יום הכיפורים.
השיר הולחן בשנת 1978 על ידי חבר קיבוץ שער הגולן חיים ברקני. השיר התפרסם לראשונה בעיבודו של אילן גלבוע ובביצוע של להקת הגבעטרון מקיבוץ גבע. בשנת 1983 הקליטה אותו הזמרת חוה אלברשטיין והשיר זכה לפרסום גדול.
"מותה הכה את כולנו בהלם. בשורה קשה. היא כתבה את אחד השירים הכי יפים בזמר העברי. משתתפים בצער המשפחה", אמר חבר קיבוץ השיטה.

2 צפייה בגלריה
דורית צמרת בהפגה על גשר בית השיטה
דורית צמרת בהפגה על גשר בית השיטה
דורית צמרת בהפגנה על גשר בית השיטה
(צילום: דוד (דדה) עינב)
קראו גם >>>

ארז שטיין חבר קיבוץ בית השיטה ספד לה: "בית השיטה היה בשבילה בית. דורית בת קיבוץ שורשית שהייתה מעורבת בכל השמחות והאסונות של בית השיטה והייתה חלק בלתי נפרד מחיי הקיבוץ. את המילים הכי חמות היא כתבה בשיר 'החיטה צומחת שוב' וזה היה המרכז של דורית. אישה מיוחדת שהייתה מסוגלת לייצר אמירה כל כך חמה של עצב ושל תקווה משולבים יחד. זו דורית צמרת"
ראש המועצה האזורית הגלבוע עובד נור ספד לצמרת: "זוהי תקופה של פרידות כואבות, מאושיות יקרות בגלבוע, ואליהן מצטרפת היום הפזמונאית דורית צמרת, מבית השיטה, שהלכה לעולמה בגיל 80. דורית שיקפה בדרכה ובפזמוניה את מהות החיים בעמק, שילוב של התיישבות וחיבור לאדמה ולחקלאות לצד מסירות והגנה על ביטחון הארץ. קשה להבין, ועוד יותר קשה לשורר, את שהתחולל בהתיישבות לביסוס החיים לצד הבשורות המרות והמוות בטרם עת. את הניגוד שבין שלוות הבית ונוף העמק היפה סביבו, לדממת המוות הזועקת, ולאובדן.
"ברגעים אלו אנו חוזרים לשורות הפזמון משירה המפורסם. לחיטה הצומחת שוב, מוריקה מחדש, שכן ההמשכיות חזקה יותר מהכל. הגלבוע, הבית, המשפחה והחברים, ואיתם השדות והחיטה, הם העוגנים שהופיעו בעבר, בהווה, ובעתיד, ומעניקים לנו כוח להמשיך ולצמוח".