עובדי הרכבת בקרית מוצקין, רוני שור ודיילת התחנה יליזבטה ז'וקובה (21), הגיעו שלשום (ראשון) למשמרת שגרתית בעבודה, כשבמהלכה הבחינו באדם מבוגר שמחפש את היציאה מהתחנה.
2 צפייה בגלריה
"זה פשוט נס". הדיילת יליזבטה והנעדר
"זה פשוט נס". הדיילת יליזבטה והנעדר
"זה פשוט נס". הדיילת יליזבטה והנעדר
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
הדיילת יליזבטה, דוברת רוסית, ניגשה אליו וחשדה מיד שמדובר באדם מבולבל וניסתה להבין לאן מועדות פניו, לקחה ממנו פרטים והציעה לו לשבת בצל ולשתות מים. כשהתקשרה למשטרה, כבר נעלמו עקבותיו והחיפושים אחריו לא צלחו.
מספר דקות לאחר מכן שלח מנהל תחנת נהריה, אבי אריפול, בקבוצת הוואטספ הפנימית של הרכבת תמונה של אותו אדם עם הכיתוב: "המשטרה מחפשת אחר אדם נעדר, אם מישהו נתקל בנוסע שיצור קשר עם תחנת נהריה". מיד הבינו עובדי התחנה את גודל האירוע והחלו להתחקות אחר עקבותיו, אך ללא הצלחה.

2 צפייה בגלריה
הנעדר מוחזר הביתה
הנעדר מוחזר הביתה
הנעדר מוחזר הביתה
(צילום: דוברות רכבת ישראל)

במהלך סידורים אישיים שעשתה בקריון בשעות הערב קלטה יליזבטה את הנעדר, אדם מבוגר, כשהוא יושב על ספסל. מיד וללא היסוס ניגשה אליו יליזבטה, חיבקה אותו, ונשארה איתו עד להגעת המשטרה. "במהלך היום הרגשתי רע שלא הצלחתי לעזור לו", סיפרה יליזבטה למיינט קריות.

קראו עוד:

"איך שראיתי אותו ישר זרקתי את הקניות שעשיתי בסופר, ניגשתי אליו והסברתי לו שהמשטרה והמשפחה שלו מחפשים אותו ושכולם ממש מודאגים. למזלי, הייתי עם קניות ויכולתי להציע לו מים ואוכל. נתתי לו יד והמתנתי אתו עד שהגיעה המשטרה" .
מנהל תחנת קרית מוצקין, רוני שור: "כשהבנו שהמשטרה מחפשת אחר האדם שהיה בתחנה בבוקר, הרגשנו רע שלא הצלחנו לעזור לו בזמן. מזל שיליזבטה ידעה לזהות אותו והגדילה ראש, במיוחד שזה קרה לאחר שעות העבודה היא בחרה לא להתעלם מאדם קשיש ולעזור לו, זה פשוט נס".