ליאורה ארגמני ז"ל נאבקה במחלת סרטן מתקדמת כשהיא נאחזת בחיים על מנת להספיק לזכות להתאחד עם בתה היחידה נועה, שנחטפה לשבי החמאס. כשלושה שבועות אחרי שובה של נועה לחיק משפחתה בפעולת חילוץ דרמתית, הלכה ליאורה לעולמה, כשהיא מותירה את יעקב אבי המשפחה עם נועה לצדו.
2 צפייה בגלריה
יעקב ארגמני ואנשי "חברים לרפואה"
יעקב ארגמני ואנשי "חברים לרפואה"
יעקב ארגמני ואנשי "חברים לרפואה"
(צילום: באדיבות "חברים לרפואה")

בחודשים האחרונים לחייה של ליאורה, ליוותה את משפחת ארגמני מאחורי הקלעים עמותת "חברים לרפואה", העוסקת בהשגת ובהנגשת תרופות לכל מי שזקוק לכך. העמותה דאגה להשיג עבורה תרופות יקרות שאינן כלולות בסל התרופות לטיפול בסרטן המוח ממנו סבלה, בניסיון להילחם במחלה המתקדמת ולהאריך את חייה, ובין צוות העמותה למשפחת ארגמני נרקם קשר חם ואמיץ שנשמר עד היום.
"נועה ממש שמחה לדעת שליווינו את משפחתה וסייענו לאימה בחודשים האחרונים, בין בני המשפחה לחברי העמותה נוצר קשר קרוב ומיוחד", מספרת יעל הלר, מנהלת מחלקת קרנות וחירום בעמותה. לאחר שליאורה הלכה לעולמה, החליטו נועה ויעקב ארגמני לסגור מעגל ולתרום את התרופות היקרות שנותרו לעמותה, על מנת שיסייעו לחולים קשים אחרים הזקוקים להן.

2 צפייה בגלריה
ישראל שיינברג
ישראל שיינברג
ישראל שיינברג
(צילום: באדיבות המשפחה)

אחת התרופות שהשיב יעקב, AYVAKIT, הגיעה בדרך זו לילד בן ה-11 ישראל שיינברג מביתר עילית, הסובל מגידול ממאיר בראשו ונמצא במצב רפואי מורכב. עלות חפיסה של כ-30 כדורים מתרופה יקרה זו היא 205,920 שקל, כך שתרומתה של חפיסת תרופה אחת שנותרה מליאורה מהווה עבור בני משפחתו של הילד ממש אוויר לנשימה.
יעקב ארגמני התרגש מאוד לשמוע על הייעוד החדש של התרופה, והבטיח "בעזרת השם לבקר את הילד במהרה, שרק תהיה לו רפואה שלמה".

קראו גם:

ברוך ליברמן, מנכ"ל "חברים לרפואה": "חברים לרפואה מסייעת בהשגת תרופות ממנעד רחב של סוגים, בכלל זה, אנחנו הופכים עולמות להשיג תרופות למחלות יתום נדירות, תרופות אונקולוגיות ניסיוניות או כאלו שאינן בסל התרופות, תרופות למחלות כרוניות שנלקחות על ידי המטופלים באופן רציף ומתמשך, ואפילו תרופות יומיומיות, כמו תרופות להורדת חום או משככי כאבים, כי יש אנשים שידם אינה משגת.
"כשמדובר בתרופות אונקולוגיות יקרות, כמו התרופה אותה נטלה ליאורה ארגמני ז"ל, מסירת התרופה שנותרה ללא שימוש היא הצלת חיים של ממש. העבירו את התרופות הללו לאחת מתיבות התרופות של 'חברים לרפואה' - הנגישות בצורה מאוד ידידותית בכ-1,000 נקודות איסוף בפריסה ארצית רחבה (כולל כל סניפי רשת הסופר פארם), ואנו נדאג להעביר אותן ללא עלות למי שזקוק להן".