זן האומיקרון של הקורונה ממשיך להתפשט בקצב גבוה ברחבי הארץ. על פי ההערכות בתוך ימים כמעט רוב תושבי המדינה יידבקו בו וניתן לומר שאף אחד אינו חסין מפניו, גם אלו שחלו והחלימו כמו מיקה פסטר בת ה-9 מעפולה, שחלתה בקורונה פעמיים והשבוע נדבקה בפעם השלישית.
2 צפייה בגלריה
מיקה פסטר. "זה עשה אותי עצובה"
מיקה פסטר. "זה עשה אותי עצובה"
מיקה פסטר. "זה עשה אותי עצובה"
(צילום: פרטי)
פסטר, תלמידת כיתה ד' בבית ספר תדהר בעיר, נדבקה בפעם הראשונה בקורונה בינואר 2021 בתחילת הגל השלישי של הקורונה. "הכיתה של מיקה היתה בבידוד ונדרשנו לעשות בדיקה ביום העשירי ומיקה נבדקה ויצאה חיובית גבולית", מספרת עדי פסטר-יביד, אמה של מיקה, "במהלך הבידוד היא היתה חולה וביום האחרון לבידוד היא כבר היתה בסוף המחלה. היא הבריאה מהר".
בתחילת שנת הלימודים, ב-1 בספטמבר 2021 - תקופת הגל הרביעי, חלתה מיקה שוב בקורונה. בפעם הזו התסמינים היו קשים יותר וגם שאר בני המשפחה נדבקו בקורונה.
אבל הקורונה לא עזבה את מיקה ובשבוע שעבר היא נדבקה כאמור בפעם השלישית. "לא שיערתי שהיא יכולה להידבק שוב בקורונה כי כולנו נדבקנו כבר בספטמבר ועדיין מחלימים, אבל עשינו שלוש בדיקות בבית וכולן יצאו חיוביות", מספרת האם, "אחר כך עשינו בדיקה נוספת במד"א וגם שם הבדיקה יצאה חיובית. הייתי בהלם כשראיתי שהיא חולה. לא האמנתי, חשבתי שאני חולמת. נכנסתי לחרדה, חשבתי שאני הולכת לחזור אחורה למה שחווינו לפני ארבעה חודשים. אבל הבנתי שהגל הזה יותר מדבק אם כי ההחלמה ממנו יותר קלה".
מיקה, איך התחושה להידבק בפעם השלישית?
"זה עשה אותי עצובה מאוד. כל יום ההשפעה של הנגיף התחזקה יותר והרגשתי יותר רע. היו לי כאבי שרירים כמו שפעת והיה קשה לי לעמוד. שלושה ימים היה לי חום גבוה שלא ירד. חשבתי למה זה מגיע דווקא לי. בפעם הקודמת כל המשפחה שלי היתה חולה, היה גל הדבקה אצלנו בבית, אבל בפעם הזו אף אחד לא חלה ולא הבנתי למה רק אני חליתי".
2 צפייה בגלריה
מיקה פסטר בזמן הבידוד
מיקה פסטר בזמן הבידוד
מיקה פסטר בזמן הבידוד
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
איך הגיבו החברים כששמעו שנדבקת בפעם השלישית?
"הם הביאו לי דברים ושאלו אותי איך אני מרגישה ודיברו איתי. גם המחנך שלי התקשר לשאול בשלומי ושלח לי הודעות. הוא הקדיש לי חלק מהשיעור בזום וביקש מהילדים לדבר איתי ולשאול מה שלומי ואם אני צריכה עזרה. הוא ממש עזר לי".
במהלך כל השבוע שעבר נשארה מיקה בבידוד כשאמה דואגת לה ומטפלת בה. בתחילת השבוע היא יצאה מהבידוד ונשארה יום נוסף בבית להתאושש. "הפעם לא היינו צריכים בידוד כי אנחנו מחוסנים, אבל אני נשארתי עם מיקה בבית כי היא לא היתה יכולה להיות לבד עם חום כזה גבוה", סיפרה האם, "אני הייתי איתה בחדר וטיפלתי בה".
התייעצת עם רופאים?
"דיברתי עם רופא הילדים שלה ושאלתי אותו איך זה יכול להיות שהיא נדבקה בפעם השלישית והוא אמר שלנגיף מהסוג הזה אין חוקים והוא יכול להגיע לכל אחד. הוא מתעתע בנו".
כאחת שיש לך הרבה ניסיון בקורונה מה יש לך לומר על הנגיף באופן כללי?
"הוא לא מסוכן. הוא מאוד מדבק, אבל המחלה שלו ממש קלה ואין ממה לפחד. זה בעצם כמו שפעת קלה שעוברת. יש דברים יותר קשים מזן האומיקרון הזה. אנחנו מבינים שבסוף הקורונה תדפוק בכל דלת. עכשיו הקורונה מבקרת כמעט בכל בית. הזן הזה פוגע בכולם. יחד עם זאת אני בעד חיסונים. הם יכולים למנוע מחלה קשה יותר".