עוזי יעקב ז"ל, אחד ממייסדי היישוב גן נר שבמועצה האזורית הגלבוע, הלך לעולמו בשבוע שעבר. ביום שישי נערכה הלווייתו בהשתתפות רבים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון.
2 צפייה בגלריה
עוזי יעקב ז"ל
עוזי יעקב ז"ל
עוזי יעקב ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
יעקב נולד בשנת 1951 בעיראק. הוא עלה ארצה עם משפחתו לישראל שהשתקעה במושב פרזון שבחבל התענכים. לימים נשא לאישה את שמחה ז"ל, שהלכה לעולמה לפני שלוש וחצי שנים, ולזוג נולדו ארבעה ילדים - רמי, רועי, ששי ומורן.
בתחילת שנות ה-80, כשהתגורר בעפולה עם משפחתו, יזם עם עוד קבוצת חברים את הקמת היישוב גן נר שנמצא במרגלות המערביים של הר הגלבוע כדי לתת פתרון למצוקת הדיור של צעירי מושבי התענכים.
בתושייה, בנחישות ועם הרבה תחושה של שליחות ואהבה דחף יעקב להפוך את החלום למציאות ואכן משפחתו הייתה אחת משתי המשפחות הראשונות שהקימו בית ביישוב החדש בשנת 1987.
מגיל צעיר סבל יעקב מבעיות רפואיות, אך תמיד גבר עליהן. הוא נלחם בדרכו המיוחדת להמשיך לחיות ולהיות משענת לילדיו, לנכדיו ולחבריו הרבים. הוא הלך לעולמו ביום חמישי האחרון בגיל 72.
חברו הקרוב נחום פרג' ספד לו בדמעות: "עוד מפברואר 82 נרקם החזון ומשאלת לב, עד להקמת היישוב גן נר. רקמנו חלומות ומימשנו לדור ההמשך קשר ישיר וקרוב למשפחתנו הקרובות והאהובות. נטענו בליבנו שמחה, אהבת הארץ וקירוב לבבות ומשפחות עד לאחוד והקמת היישוב גן נר. צחוק הגורל הוא שכעת נשמתך עולה אט אט לגן שכולו עדן ושנר ה' היא נשמת אדם ונשמתך תעלה היום השמימה עם אבק כוכבים ורוח לחימה שלך שאין כמותך. הותרת חותם ענק ואבן דרך לבני ובנות התענך ולאזור כולו".

2 צפייה בגלריה
עוזי יעקב ז"ל
עוזי יעקב ז"ל
עוזי יעקב ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
קראו גם:

על החברות האישית ביניהם אמר פרג': "רוצה לומר לך תודה ענקית על שהיית לי חבר, אח ורע, לוחם אמיתי בלי צל של פחד או רבב עם המון תושייה ואהבת חינם. תודה על שאפשרת לנו לחלום יחד ולממש את החזון. חבר יקר שלי שנים היית לידי איתן ויציב, לוחם אגדי. איתרנו יחד ונלחמנו יחד בצוות להקים ישוב קהילתי מדהים, חם ולבבי במורדות הגלבוע לבני ובנות יישובי התענך. אני מלא גאווה על דרכך המופלאה. היית פעיל וחרוץ, מלא ציונות ואהבת הארץ".