יצחק מירון, לשעבר ראש העיר עפולה, יצהיר בקרוב על חזרתו לחיים הפוליטים ועל מועמדותו לראשות העיר בבחירות 2023. מירון עשוי להצהיר על כך רשמית באירוע הרמת כוסית לרגל ראש השנה שיתקיים היום (שני) באולמי האושר בעיר.
2 צפייה בגלריה
יצחק מירון. רוצה לחזור לראשות
יצחק מירון. רוצה לחזור לראשות
יצחק מירון. רוצה לחזור לראשות
(צילום: שרון צור)
מירון נבחר לראשונה לראשות העיר בבחירות 1998 ולאחר שבע שנים פרש. במקומו נבחר ראש העיר הנוכחי אבי אלקבץ. בבחירות 2008 הפסיד מירון לאלקבץ, אך בבחירות 2013 ניצח אותו. מירון חזר לראשות העיר לקדנציה אחת ובשנת 2018 הפסיד ליריבו הפוליטי הגדול אלקבץ.
במהלך השנה האחרונה החל מירון, עורך דין במקצועו, את החזרה שלו לחיים הציבוריים. הוא נפגש עם תושבים רבים ובחודשים האחרונים נפגש גם עם קבוצות של תושבים. "בחודשים האחרונים נפגש מירון עם מאות אנשים, בבודדים ובקבוצות", אמר השבוע מקורבו מוטי פריאל, "הצהרה רשמית על ההתמודדות תהיה באיזה שלב. בשיחות אישיות כשאנשים שואלים אותו לגבי ההתמודדות שלו הוא עונה שהוא יתמודד. ההכרזה הרשמית טרם יצאה מכל מיני שיקולים".

2 צפייה בגלריה
מירון בקדנציה השנייה שלו כראש העיר עפולה
מירון בקדנציה השנייה שלו כראש העיר עפולה
מירון בקדנציה השנייה שלו כראש העיר עפולה
(צילום: שרון צור)

מאז הבחירות נמנע מירון מלהתראיין בתקשורת. השבוע בהתבטאות פוליטית ראשונה מאז הפסיד בבחירות 2018 אמר לעיתון 'ידיעות העמק': "כארבע שנים מתחילת הקדנציה רבים בעפולה מאוכזבים, חשים כי התנופה נעצרה, ההזנחה גדולה, ההנהגה מנותקת מהשטח והעיר לא מממשת את הפוטנציאל הגדול שלה. המסקנה המתבקשת היא שעפולה חייבת שינוי, בסדר העדיפויות, ברמת הביצוע בשטח ובסגנון ההתנהלות והדוגמה האישית של ההנהגה".

קראו גם >>>

מתנועת עפולה אחת נמסר בתגובה: "הדבר היחיד שהלך אחורה מאז שמירון הפסיד בבחירות זאת התוכנית שלו לסיפוח הכפר דחי לעפולה אותה ביטל אבי אלקבץ, דבר שהיה הופך את עפולה לעיר מעורבת. עפולה הפכה לעיר היהודית המבוקשת ביותר בצפון בארבע השנים האחרונות במהלכן הגיעו עשרת אלפים תושבים חדשים וכך היא תמשיך להיות בשנים הבאות תחת הנהגתו של אבי אלקבץ".