הממשלה הודיעה ביום שני השבוע על החלטתה שלא לקצץ בפרויקט הרכבת הקלה 'נופית' וזאת בניגוד להצעה שהוצגה בשבוע שעבר על ידי צמרת האוצר לקראת אישור תקציב 2024.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה נופית באזור תעשייה ג' בנוף הגליל
הרכבת הקלה נופית באזור תעשייה ג' בנוף הגליל
הרכבת הקלה נופית באזור תעשייה ג' בנוף הגליל
(הדמיה: חוצה ישראל)

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, נלחם על המשך ביצוע הפרויקט בהיבט העיר והאזור. הוא קיים בשבוע האחרון ישיבות מרתוניות עם אנשי משרד התחבורה והאוצר במטרה לשכנע על נחיצותו של הפרויקט ברמה הלאומית. בעירייה ציינו כי פלוט הגיע מצויד במפות, תמונות ותכניות מפורטות והציג בפני כל מי שרצה לשמוע את הנזק שעלול להיגרם למדינה בעצירת העבודות בשלבים מתקדמים, במהלכן הפכו בשנתיים האחרונות חלקים גדולים מהעיר לטובת הכשרת התשתיות וחפירות בוצעו לאורך כל התוואי עד לב המפרץ.
"אין שום היגיון לזרוק לפח למעלה מ-2 מיליארדי שקלים שהושקעו בו עד כה בשביל לחסוך שני מיליארדים", אמר פלוט, "פעם ב־ 75 שנה המדינה משקיעה סוף סוף בחיבור אמיתי של הפריפריה למרכז, יש פרויקטים אחרים ארוכי טווח בהם ניתן לקצץ".

2 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט
ראש העיר רונן פלוט
ראש העיר רונן פלוט
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

במהלך הדיונים דחה פלוט על הסף את החלופות שהוצעו לשנות את הרכבת למערכת אוטובוסים במתכונת מטרונית: "אין חצי פרויקט. או שיש רכבת או שאין וצריך לזכור שהרכבת מיועדת לשמש את המדינה לעשרות השנים הבאות".