שנת הלימודים ברמת ישי נפתחה והורים רבים לילדים בחינוך המיוחד ברמת ישי נותרו מתוסכלים. לטענת מספר הורים, שאף הקימו קבוצת ווצאפ משותפת לנושא, ילדיהם לא זוכים למענה מספק ממערכת החינוך ביישוב, על אף שבשנים האחרונות נפתחו מסגרות של חינוך מיוחד ביישוב בגילאי הגן, היסודי וחטיבת הביניים.
1 צפייה בגלריה
בניין מועצת רמת ישי. ההורים דורשים שינוי
בניין מועצת רמת ישי. ההורים דורשים שינוי
בניין מועצת רמת ישי. ההורים דורשים שינוי
(צילום: יוסי וקנין)
לדברי ההורים הם מתקנאים בילדי החינוך המיוחד במגדל העמק, שזכו בקיץ לקייטנה מותאמת ובילדי החינוך המיוחד בטבעון שם ישנם חוגים מותאמים להם.
א', אחת האמהות, קובלת על היחס המפלה שהילדה שלה מקבלת לטענתה: "אנחנו מרגישים שהילדים שלנו שקופים. אין חוגים שניתן לשלב אותם כאן. אין פנאי וקהילה אחה"צ לילדים המיוחדים. גן חינוך מיוחד כאן לא מקבל קייטנה באוגוסט, כמו שאר הגנים וגם לא מספקים סייעות כראוי".
א' מוסיפה בכאב: "השנה משרד החינוך החליטו לקצץ את שעות סייעת תגבור מ-30 שעות שבועיות ל-15. כלומר עם סייעת אחת במקום שתיים שהיו בשנה שעברה. פנינו למועצה ומשרד החינוך לעזרתם - תשובתם המבישה היתה 'יש לכם בן שירות לאומי' השנה, שזה נחמד וכל הכבוד לבחור שיגיע, אבל לא ממש סיוע מקצועי שקיבל הכשרה לכך".
אמא אחרת, שלה יש מספר ילדים במערכת החינוך המיוחד: "אין שום דבר מערכתי שנעשה בנושא השילוב. זה פשוט מביש".
היעדר המסגרות החברתיות מחוץ לשעות הלימודים הוא אחת הבעיות הכואבות ביותר של ההורים הללו. אחת האימהות: "היעדר המסגרות מוביל לזה שהם דחויים חברתית כי אין להם אפשרויות ליצור אינטראקציות חברתיות עם ילדי היישוב. זה פשוט מביש. המערכת נטשה את הילדים האלה".
חבר המועצה גיא זקס, יו"ר סיעת התושבים, הוסיף: "המצב של ילדי החינוך המיוחד ברמת ישי, על אף ההתקדמות המבורכת של פתיחת מסגרות ביישוב, עצוב ומקומם. במיוחד היעדר היחס החברתי לילדים האלה, שכל כך צריכים את המגע עם העולם החיצוני ועם חברת השווים להם. אין אסטרטגיה יישובית ומעטפת חברתית לילדים האלו ולהוריהם – וזה חייב להשתנות במיידי. סיעת התושבים בראשותי תדרוש לאחר הבחירות את תיק החינוך, בין היתר, כדי לשנות שינוי מהותי את המדיניות בנושא הזה".

קראו גם:

ממועצת רמת ישי נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות תקציב החנ"מ הולך וגדל כמדיניות רשותית. אנו משקיעים בתלמידי החינוך המיוחד במגוון תוכניות לרבות ליווי צמוד של הילדים וההורים. מסגרות החנ"מ ברמת ישי מונות 53 תלמידים, 30 מהם בכיתות קטנות מותאמות ו-23 תלמידים בכיתות רגילות המקבלים 'סל מענים אישי'. בחנ"מ מועסקות 23 תומכות הוראה ומספר הולך וגדל מדי שנה והוא יותר מכפול בהשוואה לשנת הלימודים תשפ"א. גן החנ"מ, נפתח לפני שנתיים וכלל בין היתר הכשרת גן ילדים במיוחד למטרה זו. אנו פועלים ברגישות ובמקצועיות תוך מתן מענים לתלמידים. כל זאת בהתאם לקביעת משרד החינוך. הרשות תגברה את הגן בצוות וכמו כן מסבסדת ב- 30% מעלות הצהרון בגן. מסגרת הגן פועלת עד ל-31 ביולי בכל שנה. נמשיך לשרת את ההורים בצורה המיטבית גם בשנה הבאה".