יותר משנתיים אחרי ששרת התחבורה מירי רגב נענתה בחיוב לבקשת ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט לסלול כביש גישה דרומי חדש לעיר הפרויקט ההיסטורי ייצא בקרוב לדרך. במסגרת תקציב המדינה 23/24 ותוכנית החומש של משרד התחבורה הוחלט לתקצב את סלילת הכביש החדש.
2 צפייה בגלריה
צומת המוסכים
צומת המוסכים
צומת המוסכים
(צילום: שרון צור)
כידוע, הכניסה לנוף הגליל מכיוון דרום מעולם לא היתה דרך כביש גישה ישיר, אלא דרך ציר שעבר בתוך העיר נצרת. בשל כך, הכניסה לעיר מכיוון דרום הייתה בשעות רבות של היום היתה פקוקה ומסורבלת. עד לפני 12 שנה הדרך לנוף הגליל מכיוון עפולה עברה דרך ציר מפותל ולא ממש בטיחותי בנצרת, שמכונה 'סיבובי נצרת'. בשנת 2008 נחנך מחלף אכסאל הכולל גשר על שם רפאל איתן ומנהרה, שחיבר את כביש 60 היישר לצומת המוסכים. כביש חדש ובטיחותי, שקיצר את הגישה לנצרת ולנוף הגליל.
מחלף אכסאל אמנם קיצר מרחקים, אך לא את זמן ההגעה או היציאה מהעיר בשעות העומס, שכן צומת המוסכים, שהפך למעגל תנועה גדול, יצר באזור עומס תנועה חריג, בעיקר בשעות העומס. הסיבה העיקרית לכך היתה שמעגל התנועה כלל המון כניסות ויציאות, שיצרו סוג של כאוס במקום ובין היתר גרמו להרבה תאונות קלות בין רכבים, דבר שהוסיף לעומס. היו ימים שלצאת מנוף הגליל לכיוון דרום לקח יותר משעה.
כדי למצוא פתרון לבלגאן התחבורתי סביב צומת המוסכים הוחלט לפני כארבע שנים, בעיקר בלחץ הרשויות, להציב רמזורים במקום. המטרה היתה לעשות סדר, לווסת את התנועה ולמנוע תאונות. אך גם הרמזורים לא הביאו לפתרון העומס במעגל התנועה ועדיין היציאה מנוף הגליל ומנצרת דרך רחוב תאופיק זייד הפכה לסיוט עבור ציבור הנהגים.
לפיכך, לפני כשנתיים הצליחו בנוף הגליל לשכנע את השרה רגב בנחיצות הכביש ועכשיו הוא גם תוקצב בסכום של 135 מיליון שקל.

2 צפייה בגלריה
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
ראש העיר רונן פלוט עם שרת התחבורה מירי רגב
(צילום ארכיון: דוברות עיריית נוף הגליל)
קראו גם:

מדובר בציר באורך של קצת יותר מקילומטר, שיחבר בין שדרות אריאל שרון באזור כיכר מגן דוד (הכיכר שנמצאת בין מרכז עופר סנטר לאצטדיון גרין) לכביש 60, במקטע שסמוך למנהרה. ציר תחבורה זה למעשה יווסת את כל התנועה באזור, יפחית את העומס בצומת המוסכים, דבר שישרת גם את תושבי נצרת, ויאפשר יציאה וכניסה ישירה לנוף הגליל לבאים אליה מדרום וליוצאים ממנה לכיוון עפולה, עמק יזרעאל ודרומה.
"בערים נוף הגליל ונצרת ייהנו מכביש 60, ממחלף המחצבות בנצרת והכניסה הדרומית לנוף הגליל", נמסר ממשרד התחבורה, "הכביש יפצל את התנועה בין נוף הגליל לנצרת כק"מ לפני הצומת הקיים הפקוק, יאפשר פיתוח של אזורי התעסוקה, יקצר לוחות זמנים וישפר נגישות".