התקדמות ממשית במאבק לשדרוג כביש 65: לאחר לחץ שהפעיל ראש המועצה האזורית שער הגליל ניצן פלג מסתמן כי ברגע האחרון שדרוג הכביש עשוי להיכלל בתקציב המדינה.
פלג נפגש השבוע עם שרת התחבורה מרב מיכאלי והוסכם כי שדרוג כביש 65 בקטע שבין מחלף גולני לצומת דברת יחולק לשלושה מקטעים ויבוצע בשלבים כדי שיהיה ניתן לממן את עלותו. על פי המסתמן, המקטע הראשון ממחלף גולני ועד לצומת כדורי יבוצע כבר ב־2022 ושני המקטעים הנוספים מצומת כדורי ועד לצומת גזית ומגזית לצומת דברת יבוצעו בשנת 2023.
כיום כביש 65 בחלקו הצפוני הוא כביש עם נתיב אחד לכל כיוון, ישן ומסוכן לתנועה. בחלקים מסוימים הוא גם צר ומפותל. בשנים האחרונות התקיימו מאבקים רבים כדי לפעול לסלילת הכביש לאחר שהוא כבר תוכנן בידי משרד התחבורה במיליוני שקלים. עלות שדרוג הכביש הכוללת עומדת על כ־800 מיליון שקלים.
שרת התחבורה מרב מיכאלי הצהירה השבוע מעל בימת הכנסת כי היא תפעל לשדרוג הכביש: "החלק הצפוני של כביש 65 נדרש מאוד גם מבחינת נגישות וגם מבחינת מסוכנות ונתחיל כבר עכשיו לממן את התכנון והביצוע העתידיים שלו, זה פרויקט מאוד גדול אבל הוא יקרה", הבטיחה.
קראו גם >>>
ראש המועצה האזורית שער הגליל מסר לאחר פגישתו השבוע עם שרת התחבורה: "אנחנו פועלים במלוא המרץ, הייתה פגישה טובה עם השרה. בהחלט ניכר שהיא מבינה את הדחיפות והפנימה את מה שאמרתי בעניין חלוקת המקטע הגדול (דברת-גולני) למקטעים כדי שיהיה אפשר לממן אותו בחלקים. ישנם עוד מספר שחקנים בזירה הפוליטית שעושים מאמצים לטובת העניין. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז עד שזה יקרה. עצם זה שיש אמירות והצהרות ושהנושא נמצא על סדר היום מראה שהכיוון הוא טוב".
ליאור אברהמי, מהפעילים הבולטים במאבק לסלילת כביש 65, מברך על ההתקדמות בפרויקט. "בפעם השנייה בתוך שבוע אנחנו שומעים את שרת התחבורה מרב מיכאלי מדברת על כביש 65 ומסוכנותו, בדיוק כמו שאנו טוענים זה שנים. אבל עד שהמכרז ייצא - והוא מוכן לכך בתוך שבועות בודדים - אנחנו לא חוגגים. חשוב לציין, אפילו בשלב מוקדם זה, את הירתמותו של ניצן פלג ראש המועצה שער הגליל לנושא והעמדתו בראש סדר העדיפויות בנחישות ובהתמדה".
משרד התחבורה מסר בתגובה: "עם כניסת השרה לתפקידה היא הורתה על שינוי תעדוף הטיפול בכבישים, כאשר כבישים המוגדרים כמסוכנים מצויים במקום הראשון בסדר העדיפויות. כביש 65 ייכנס לתוכנית החומש הקרובה לשנים 2024-2023. הבטיחות היא הפרמטר הראשון לקביעת החשיבות של פיתוח כבישים בישראל".