בני הדור השני לפלמ"ח וחברי קיבוץ בית קשת יתכנסו בשבוע הבא לציין שני תאריכים היסטוריים: 80 שנה לארגון שהטביע את חותמו בתקומת העם היהודי השב לארצו ו-77 שנים לבכור יישובי הפלמ"ח - קיבוץ בית קשת שבגליל התחתון.
1 צפייה בגלריה
אופיר שיק בבית הפלמ"ח בבית קשת
אופיר שיק בבית הפלמ"ח בבית קשת
אופיר שיק בבית הפלמ"ח בבית קשת
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"רוח הפלמ"ח מפעמת עד היום באופנים שונים ברוח הישראלית", אמר מ"מ וסגן ראש המועצה הגליל התחתון אופיר שיק, בעצמו נכד של פלמ"חניק, שנרגש מאוד לקראת הכנס, "חגיגת יום ההולדת הכפולה לפלמ"ח ולקיבוץ בית קשת היא סיבה טובה להביט אחור בגאווה ואל העתיד בתקווה גדולה.
הרוח המיוחדת של לוחמי הפלמ"ח - רוח של חלוציות, בנייה, התיישבות וביטחון - שזורים בקורות תחייתו של עם ישראל. סבי ז"ל היה בפלמ"ח ועל כן אני מחובר היטב לתרומתם הייחודית של לוחמי הפלמ"ח בביסוס עצמאותנו. ההתיישבות העיקשת כאן בנקודה זו היתה משמעותית ביותר וסייעה לייצב את המרחב שלנו כשער אל חבלי הגליל, הן בתמרון הצבאי והן בהעמקת הפעילות ההתיישבותית".
בכנס שיזמו בני סלע, איתן דפני, שולמית ליפשיץ ויואב רגב מעמותת הפלמ"ח יישא דברים תא"ל במיל' אסף סלע, בנו של לוחם ומפקד הפלמ"ח הנודע בכינויו 'רעננה', מי שהיה קצין המבצעים של חטיבת הראל במלחמת השחרור. תא"ל במיל' אסף סלע אמר: "הפלמ"ח בשנת השמונים להיווסדו שוב יוצא אל השטח להעביר את מורשת הקרב המיוחדת שלו לדור הבא. קיבוץ בית קשת, בכור קיבוצי הפלמ"ח, הוקם על ידי הפלמ"ח נטו. הקרב על בית קשת היה קרב מכריע על הגליל התחתון. הרוח של הפלמ"ח מפעמת גם היום בקרב הדור הצעיר הרואה בשירותו למען העם שליחות".
בני סלע, יליד קיבוץ בית קשת וכיום תושב עפולה, הוא הרוח החיה בהכנה לכנס הפלמ"ח בבית קשת. "ההורים שלי, שמעון ונירה, מבוני קיבוץ בית קשת, שם גדלתי עד למעבר לעיר עפולה", אמר, "יש לי קשר נפשי לקיבוץ לכן התגייסתי בשמחה רבה ובהתנדבות לחגיגת יום ההולדת הכפולה, גבורות לפלמ"ח ו-77 שנים לבית קשת. הכנס הזה יתאפיין בהיותו כנס פתוח שבו יברכו האלוף במיל' שייקה גביש, תא"ל אסף סלע, יושרו שירי הפלמ"ח והפתעה מיוחדת תהא הופעת משפחת ליפשיץ מבית קשת בשיר מיוחד שיושר על ידי הפלמ"חניקית האחרונה של בית קשת, חנקה ליפשיץ".