עיריית עפולה תחנוך החודש את 'האוהל' - מתחם ההופעות החדש שהוקם בפארק העירוני בעפולה - עם שורה של אירועים והופעות של מיטב האמנים שיופיעו בו בחודשי החורף הקרובים במסגרת תוכנית 'חורף חם'.
2 צפייה בגלריה
האוהל בפארק העירוני
האוהל בפארק העירוני
האוהל בפארק העירוני
(צילום: שרון צור)
בשנים האחרונות עברה עפולה מהפך. מספר התושבים עלה והגיעה לעיר אוכלוסייה מגוונת ובתוכה הרבה צעירים. בעירייה חיפשו מקום שיספק תרבות ובילוי לצעירים שלא יצטרכו יותר להרחיק ולנסוע מחוץ לעיר.
"הבאנו את המרכז לפריפריה", אומרת חמוטל גנון, מנהלת אירועים עירונית בעיריית עפולה שמנהלת את 'האוהל', "יש לנו היכל תרבות מעולה שמציג רפרטואר של תיאטרון מהטובים בארץ וגם הצגות לילדים וסטנדאפ, ויש את מתחם השוק הישן שהיו בו גורמי פשיעה ותשתיות מיושנות והיום הוא הפך למוקד תרבות אמיתי ואותנטי שמגיעים אליו מעפולה ומכל חלקי הארץ. אבל הגענו למסקנה שכדי לצרוך היום תרבות שהיא יותר אינטימית עם כוס בירה ביד, הצעירים נאלצים לצאת מהעיר ואף לנסוע רחוק והחלטנו שזה מה שחסר בעפולה".
2 צפייה בגלריה
חמוטל גנון
חמוטל גנון
חמוטל גנון
(צילום: שרון צור)
האוהל כולל כ־400 מקומות ישיבה וכבר בדצמבר יופיעו בו אמנים כמו 'הפרויקט של רביבו' והזמרת מרגול וכן סטנדאפיסטים מובילים. "בתוך כמה ימים כל הכרטיסים אזלו. זה מראה מבחינתי על הרצון של התושבים להגיע".
400 מקומות זה לא מעט מדי?
"זה בדיוק הקונספט המתאים לצרוך תרבות אינטימית וכיפית עם כוס בירה ביד ונשנוש באווירה שלא קיימת בשום מקום אחר בעיר. זה לא פארק עירוני שאתה רואה הופעה בעמידה וגם לא היכל תרבות שאתה יושב כמו בתיאטרון. זה קונספט אחר לגמרי והיתרון שהוא קרוב לבית ואתה יכול ליהנות מאותה אווירה כמו בתל אביב ובחיפה".
המקום יהיה פתוח לכלל תושבי העמק כחלק מתהליך המיתוג של עפולה כבירת התרבות של האזור והמחירים של ההופעות שייערכו בו יהיו מסובסדים על ידי העירייה. "ההופעות שהבאנו עולות במקומות אחרים הרבה יותר ממה שתמחרנו את הכרטיס. אני שמחה שיש לנו גיבוי מראש העיר שנתן בנו אמון וסבסד את אירועי התרבות האלה. חשוב לי לציין כי מלבד ההופעות החיות שיהיו בו, האוהל ישמש לכנסים וירידים והוא יארח בקרוב יריד עסקים ויריד נדל"ן. אלו דברים שלא היו עד היום בעפולה. מדובר באירועים עירוניים שיכולים לשרת את כלל תושבי עפולה וגם תושבי חוץ שנארח אותם באהבה רבה".