אהרון אידלמן, ניצול שואה מוותיקי העיר עפולה, חוגג היום את יום הולדתו ה־90 יחד עם ילדיו ונכדיו. אידלמן, יליד מולדובה, גורש לאוקראינה בזמן השואה ושרד בדרך נס: "ירו בי וברחתי ובהמשך היו לי גם צרות עם הפרטיזנים, שכמעט תלו אותי" הוא מספר. "זה לא פשוט ולא נעים להיזכר בתקופה הזו ולחלום עליה בלילות, אבל יחד עם זאת אני גאה שזכיתי להגיע לגיל הזה".
2 צפייה בגלריה
אהרון אידלמן
אהרון אידלמן
אהרון אידלמן
(צילום: שרון צור)
אידלמן עלה לארץ אחרי השואה כמעפיל בלתי לגאלי. הבריטים תפסו את האונייה שלו בלב ים והובילו אותה לנמל חיפה, משם הוא הועבר למחנה המעפילים בעתלית. אחרי שהמחנה שוחרר הוא למד במוסד של 'עליית הנוער', ולאחר מכן שירת בארגון 'ההגנה'. במלחמת השחרור השתתף אידלמן בקרבות לשחרור הגליל המערבי ואחרי המלחמה עבר להתגורר בעפולה, שבה הוא חי עד היום.
במהלך השנים הוא שירת בתפקידים ציבוריים בעיר, בין השאר כיו"ר המועצה למניעת תאונות וחבר בוועדה לחגיגות האסיף בעפולה.
איך ההרגשה לחגוג 90?
"זה לא פשוט להגיע לגיל 90 אחרי מה שעברתי בחיים. לאדם בגילי קצת קשה, אני לא יכול ללכת ופעם הייתי רץ. אבל אני מבין את עצמי ואני מבין שהגעתי לגיל כזה שאני צריך לעבור את זה לאט לאט. יש אנשים שמתעניינים בי ואני מספר להם את סיפור חיי".
2 צפייה בגלריה
אהרון אידלמן וחברת המועצה נגה שרון
אהרון אידלמן וחברת המועצה נגה שרון
אהרון אידלמן וחברת מועצת העיר נגה שרון. יום הולדת שמח
(צילום: שרון צור)
אחרי כל מה שעבר בחיים, אידלמן מתמודד מצוין גם עם תקופת הקורונה - ומספר שהוא לא חש בבדידות: "עברתי כל כך הרבה דברים בחיים שאני כבר לא מתרגש ממה שקורה. אני מתגבר על הקשיים. בתקופה הזו אני יושב בבית ובקושי יוצא, אני יוצא רק לשאוף אוויר צח לכמה דקות וחוזר".
חברת מועצת העיר נגה שרון היא זו שארגנה את יום הולדתו של אידלמן: "היא למדה בבית הספר יחד עם הבת שלי והיא מכירה אותי בתור עפולאי כבר הרבה זמן".
על העיר עפולה אומר אידלמן: "אני גאה שאני גר בעיר הזו. מאז שבאתי לארץ אחרי שהשתחררתי מהצבא אני גר בעפולה. יכולתי לעבור לגור בירושלים אצל הילדים שלי, אבל אני אוהב את עפולה. פה יש את לי את כל המכרים, החברים והחברות שלי. אני חושב שמגיע לי לקבל את אות יקיר העיר לאחר ששרדתי את השואה, באתי לארץ כמעפיל, השתתפתי במלחמת השחרור וכיהנתי בתפקידים ציבוריים בעיר במשך שנים".
חבר מועצת העיר נגה שרון הוסיפה: "פגשתי את אהרון במעבר חציה לפני שנתיים ליד קופ"ח עומר עזרתי לו לחצות בבטחה ושאלתי לשמו. מאז אנחנו משוחחים מידי פעם והוא קורא לי 'מידעלה', יש לו הומור וזה מה ששומר עליו צעיר. מלבד היותו שורד שואה, עם מסורת מכובדת של עשיה לאורך שנים, אהרון ביקש לקבל את תואר 'יקיר העיר' בשל תרומתו לעפולה. מבחינתו זה יגשים לו את החלום".