דוד זריהן, מפקח האגף לחזות העיר בעירייה, נבחר ליו"ר ועד העובדים של עיריית עפולה. בבחירות שהתקיימו לראשות ועד עובדי עיריית עפולה זכה זריהן ברוב מכריע של 282 קולות וגבר על יריבו יוסי חן, יו"ר הועד היוצא שכיהן בתפקיד מאז 2007 וקיבל רק 127 קולות.
כמו כן נערכו בחירות לתפקיד חבר ועד העובדים בעירייה אליו נבחרו מרים דהן, דוד אסולין, מרלן חייט וזהבה מועלם.
1 צפייה בגלריה
דוד זריהן. יש ציפיות
דוד זריהן. יש ציפיות
דוד זריהן. יש ציפיות
(צילום: שרון צור)
זריהן הודה השבוע על תקופתו של יוסי חן בראשות הוועד: "מגיע ליוסי יישר כוח ומילה טובה על עבודתו. בירכתי אותו בסיום ההצבעה, כשהתוצאה כבר הוכרעה, ונפרדנו כידידים. מעבר לאמוציות, ערכנו ביום הבחירות הפנינג יפה ודאגנו שתהיה מוזיקה ואווירה חברית טובה. היתה חגיגה לדמוקרטיה ומעל 75 אחוז מבעלי זכות הבחירה הצביעו. התוצאה דיברה בעד עצמה וקיבלתי כמעט 70 אחוז מהקולות, ששיקפו את המסר של העובדים שרצו שינוי וקיבלו אותו. עכשיו נשאר לי להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. העבודה בוועד לא זרה לי; הייתי חבר בוועד עד שנת 2007, ועכשיו, לקראת סיום עבודתי בעירייה וצאתי לגמלאות בעוד שלוש שנים, אוכל לתרום מנסיוני".
איך ייראו היחסים שלכם עם העירייה?
"עומדת לנגד עינינו תמיד רווחת העובד וטובתו. במקום עבודה שהעובד לא מגיע אליו עם מלוא המוטיבציה והסיפוק, גם המעסיק סובל מזה והוא לא יקבל את אותה תפוקה של עובד שבא מתוך חדוות יצירה. אנחנו נדאג לגשר על הפערים בין טובת הארגון לבין הצרכים של העובד. העירייה מורכבת מפסיפס של כל החברה הישראלית וצריך לתת את המענה לכל אחד לפי הצרכים שלו. מעבר לזה, העובד צריך פעילויות תרבות, העשרה והשתלמויות. יש הרבה ציפיות מאיתנו ונקווה לא לאכזב. אני מבטיח לעובדים שארתום את מרצי ואת נסיוני לטובת התפקיד".
יו"ר הוועד לשעבר יוסי חן מסר בתגובה: "אחרי 23 שנים בועד העובדים, בהן ברוב השנים עמדתי בראשו, הגענו אני וחבריי להישגים ברמה ארצית ששום רשות מקומית לא השיגה. הגנו על עובדים הן מפני פיטורים ודאגנו לתנאי שכר והעסקה, ייצגנו אותם נאמנה בוועדות שימוע ובבית הדין לעבודה. התוצאות היו צפויות, על רקע זה שאני פורש לגמלאות בעוד כחצי שנה. מיד אחרי הבחירות בירכתי את יו"ר הועד הועד הנבחר והקבוצה שאתו, אני מאחל להם בהצלחה ואסייע ואייעץ בכל פניה לטובת עובדי העירייה".