העיר בית שאן כואבת את לכתו של איש החסד ויקיר העיר הרב יוסף אבו ז"ל שהלך לעולמו הבוקר בגיל 67 לאחר שחלה במחלה קשה.
1 צפייה בגלריה
הרב יוסף אבו ז"ל
הרב יוסף אבו ז"ל
הרב יוסף אבו ז"ל
(צילום: דוד אבו)
הרב אבו היה מעמודי התווך של העיר, מפעל חייו היה מוסדות 'אהבת ישראל' בבית שאן שהקים שכללו בית מדרש, כולל אברכים, בית כנסת וגמ"ח. בנוסף הוא כיהן במשך למעלה מעשרים שנה כחבר מועצת העיר, מתוכם מספר שנים כסגן ראש העיר. הוא היה חבר בעמותת 'נווה שלווה' שפעלה לטובת דיירי הבית הסיעודי בעיר בית שאן ובשנת 2018 הוענק לו אות 'יקיר העיר' על פועלו לאורך כל השנים.
הרב אבו הותיר אחריו משפחה ענפה, אישה ושישה עשר ילדים, בנים ובנות שעצובים ודואבים את לכתו. חתנו אורן דרעי ספד לו: "לפני הכל הוא היה אדם צנוע ועניו. ניתן לראות את זה בכל פינה בבית שלו ובדרך החיים שלו. גם כשהיה סגן ראש עיר הוא היה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות, בצניעות ובאהבה. הוא היה מקרב את האנשים לתורה ומכבד את התורה והשבת. כל מה שאגיד לא אספיק לתאר את האיש".
חבר מועצת העיר וראש העיר לשעבר רפי בן שטרית שהעניק לרב אבו את אות 'יקיר העיר' מספר על הצניעות והפשטות שאפיינו אותו. "הוא היה דמות מיוחדת במינה, בתקופתו כסגן ראש עיר בזמן שראשי ערים וסגניהם הצטיידו במכוניות פאר הוא רכב על אופניו משכונה לשכונה ומבית לבית לעוד מצווה ועוד חסד ועזרה. הכל עם הפנים לתושב, ברכות ובנעימות", סיפר בן שטרית, "הוא פעל על פי הפסוק 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום', זה היה האיש, איש של שלום. במשך כל השנים הוא היה איש ציבור ברמ"ח איבריו ועסק בצרכי ציבור באמונה. מפעל חייו היה אותם מוסדות שהקים. הוא היה דמות מאוד אהודה ואהובה בעיר, איש ציבור מהזן של פעם ונתן באמונה ואהבה למען הזולת".
ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי ספד לו בדף הפייסבוק שלו: "אני מכיר את הרב אבו עשרות שנים ותמיד עיניו שידרו טוב ואהבת ישראל. לא סתם הקים את מוסדות 'אהבת ישראל', בית כנסת, כולל אברכים ואף היה חבר מועצת העיר וסגן ראש העיר. הוא היה אומר לי תמיד 'ז'קי, צריך לעשות טוב לעם ישראל', ושמח והתגאה על המשפחה הנפלאה שהקים. תנחומיי למשפחה היקרה, מן השמיים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד".
הרב יוסף יצחק לסרי רב העיר בית שאן: "הכרתי את הרב אבו מאוד טוב. הוא היה יהודי מיוחד, יהודי שכל כולו למען הציבור ובמיוחד בנושא הרוחני. הוא הקים בית כנסת וכולל אברכים והיה מעמודי התווך זה עשרות בשנים של מנהיגי הדת בעירנו בית שאן. בתי הכנסת והנושאים הרוחניים היו מאוד קרובים לליבו ודרכם הוא קירב אנשים רבים לדת, לתפילות ושיעורי התורה. אני גדלתי מחוץ לבית שאן, אבל תמיד שמעתי את שמו שהיה ראשון בכל דבר שבקדושה. זו אבדה גדולה לעירנו בית שאן. בשנים האחרונות הוא סבל סבל נוראי. הוא נפרד מהעיר שכל כך אהב והלך להיטמן בה. אני בטוח שכל הדברים הגדולים שהוא עשה למען העיר ולמען נושא הדת בבית שאן ילוו אותו למעלה. כולנו תפילה לבורא עולם שנשמתו תעלה לגנזי מרומים יחד עם כל הצדיקים ותבקש רחמים עלינו ועל כל עם ישראל".
עוד כתבות בערוץ חדשות מיינט העמק