בשיא משבר הקורונה, כאשר עסקים רבים נמצאים במצוקה כלכלית קשה וחלקם אף נסגרים, החליטה דליה טל אברהם בת ה־80 מנהלל לפתוח חנות יד שנייה בזכרון יעקב. "טוב לי להיות לא נורמלית. אני אישה מלאת אופטימיות וכך אני מנצחת את הקורונה", היא אומרת
1 צפייה בגלריה
דליה טל אברהם
דליה טל אברהם
דליה טל אברהם
(צילום: פרטי)
בשעת בוקר מוקדמת יוצאת טל אברהם, אמא לארבעה וסבתא לנכדים ונינים, מביתה שבמושב נהלל ועושה את דרכה ברכבה לחנותה החדשה 'חן המקום', ברחוב המייסדים, סמוך לבניין המועצה המקומית במושבה זכרון יעקב. "אני מגיעה ראשונה למקום כדי שיהיה לי מקום חניה. אני פותחת את החנות ומתחילה את יומי, מסדרת את החנות, שותה קפה, מתפללת ומחכה ללקוחות".
לדבריה, כל חייה תמיד הייתה עסוקה, גם אחרי שיצאה לפנסיה ממשרד החינוך. "עוד מוקדם להיות בבית אבות. יש לי הרבה אנרגיה להמשיך לעבוד ולתרום. אם אשב ארגיש חלשה וזה ממש לא מתאים לי", היא אומרת.
בתפקידה האחרון במשרד החינוך היא ניהלה את בית הספר למחוננים בכפר תבור. לאחר מכן עסקה בעיתונות כעורכת ביטאון "גשר" של רשות הנמלים והרכבות ולאחר מכן ערכה עיתון של מחוז צפון במשרד החינוך.
את השלב הנוכחי בחייה החלה לפני פחות מחודש, כאשר פתחה את החנות. לדבריה, היא בחרה בזכרון יעקב מאחר שמדובר במושבה מקסימה ויש לה זכרונות מהמקום. "אני אוהבת את זכרון מילדותי. הייתי הולכת ליקב, לטייל בשדות וברחוב הראשי. זה מקום מיוחד במינו".
בחנות יש בגדים, כלים, תכשיטים, צלחות, צעצועים ועוד. מחיר הפריטים נע בין חמישה ל־20 שקלים. "זה בדיוק הזמן לחנויות יד שנייה. משבר הקורונה משפיע כלכלית על האנשים ובמקום לקנות שמלה במאתיים שקל, אפשר לקנות בעשרים שקלים".
לדבריה, אנשים רבים מניחים פריטים שלא משתמשים בהם ליד החנות והיא ממיינת אותם ומוכרת. "אני יודעת שהמצב לא טוב, אבל בכל זאת האנשים נכנסים ומתעניינים וקונים. אני קוראת לתושבי זכרון יעקב להגיע לחנות ולקנות במחירים זולים מאוד".
ומה עם הקורונה? לדבריה, היא שומרת על עצמה גם בתוך החנות ומקפידה את כל הדרישות של משרד הבריאות. “אכן, בגיל שלי צריכים להיות בבית, אבל אני פוחדת רק מבורא עולם. כל יום שאני נמצאת בחנות אני מכירה עוד אנשים ואני רושמת את שמם ומספר הטלפון שלהם. כבר יש לי ארבעים חברים שרשומים אצלי".