איש החסד צמח דוד ז"ל מעפולה הלך לעולמו ביום שישי האחרון לאחר שחלה בקורונה. בן 74 היה במותו. הלווייתו תתקיים היום (ראשון) ב16:00 בבית העלמין עפולה.
2 צפייה בגלריה
צמח דוד ז"ל
צמח דוד ז"ל
צמח דוד ז"ל
(צילום: פרטי)
"זו אבדה קשה, הוא היה איש חסד וכל הקהילה הכירה אותו", ספד לו חתנו רמי יוסף, "כל מי שרק היה צריך עזרה הוא היה נרתם. הוא היה חבר מרכז ליכוד ובכל פעם שהיה צריך להפעיל קשרים מול שרי ממשלה וחברי כנסת הוא פעל, השתדל ועשה".
דוד עבד בחברת תדיראן ויצא לפנסיה לפני 7 שנים. הוא היה פעיל חברתית והיה מתנדב ב'יד שרה' במשך הרבה שנים. גולת הכותרת של פעילותו החברתית הייתה בבית הכנסת 'היכל חביב' אותו הקים ושימש כגבאי שלו.
2 צפייה בגלריה
צמח דוד ז"ל
צמח דוד ז"ל
דוד ז"ל. "תמיד עזר לכולם"
(צילום: פרטי)
"הוא הקים עמותה להקמת בית כנסת עוד ב1995", סיפר חתנו, "רק בשנת 2012 צלח בידו להקים את בית הכנסת, הוא היה זמני ואחר כך דאגנו לבניה שלו. הדבר המדהים הוא שרק בערך לפני שבועיים סיימנו את כל השיפוצים והדברים שתכננו לעשות בבית הכנסת והוא דאג שהכל יהיה מסודר עד הפרט האחרון. בדיוק כשהוא סיים הכל הוא אושפז בגלל הקורונה, הנשמה שלו הרגישה שהיא הגיעה לייעוד שלה".
אחותו של צמח ז"ל יעל משה ספדה לו בדף הפייסבוק שלה: "להגיד אחי צמח היקר ז"ל לא נתפס. מסרת נשמתך לבורא עולם כל כך מהר. אח אהוב שלי היית אהוב על הבריות. אדיב, ונדיב ותמיד עזרת לכולם. בעל לגיסתי האהובה היית אבא מיוחד לילדך, שלכל אחד מהם דאגת ולא החסרת כלום מהם. נכדייך שהיו כל עולמך שתמיד אהבת לדבר עליהם. המשכת את דרכו של עטרת ראשינו היקר הרב דוד נורי זצק"ל היית נואם וכותב לכולנו ברכות עם רגש ואהבה חיבה עד אין סופית. כל אח, אחות ונכדים זכו לקבל ממך ברכות ומחמאות. היית קורא לי אחותי הקטנה והיפה. הייתה בנינו אהבה והערכה מיוחדת. עכשיו אתה עולה להיות עם אמא אבא ויואל. תנוח על משכבך בשלום תהיה מליץ יושר לכולנו".
יהודה משה, תושב העיר, שהכיר את צמח גם ספד לו: "עפולה איבדה אדם יקר ואהוב על כולם. בזכות אצילות נפשו, אהבתו ורוחב ליבו הוא ייזכר לעד".
צמח דוד ז"ל הותיר אחריו אשה ושלושה ילדים.