נשיא ארגון 'משמעות' וחבר מועצת העיר עפולה הרב מנחם גולד ובנו הרב בנימין גולד, נמצאים בימים אלה בהכנות למבצע חלוקת מצרכי מזון לנזקקים, תושבי העיר, שייערך לקראת חג הפסח. הרב גולד, שהגיע לעפולה לפני 25 שנה, מסייע מאז למשפחות שנמצאות במצוקה כלכלית.
1 צפייה בגלריה
הרב מנחם גולד
הרב מנחם גולד
הרב מנחם גולד. נערך למבצע חלוקת חבילות מזון בשנה שעברה
(צילום: פרטי)
בימים כתיקונם היה יוצא הרב גולד לפני חג הפסח למסע גיוס כספים בקהילות יהודיות בחוץ לארץ וחוזר עם סכומי כסף נכבדים, שהיו מאפשרים לו להעניק לנזקקים חבילות מזון עשירות ומגוונות. השנה, בעקבות משבר הקורונה וסגירת השמיים, הוא נשאר בארץ, אך למרות המצב הוא לא וויתר על המסורת ובמאמץ גדול הצליח לגייס כספים עבור מימון חבילות המזון.
"למרות שהעיר התקדמה והתפתחה מאז שהגעתי, בעיקר בזכות ראש העיר אבי אלקבץ שקידם את העיר בשנים האחרונות, עדיין אפשר לראות בה הרבה עוני ואבטלה", אמר הרב גולד, "יש הרבה בתים שכשאני נכנס אליהם אני לא מאמין שאני נמצא במאה ה-21".
גם השנה, למרות הסכום הקטן שנאסף, חבילות הסיוע של הרב גולד יהיו מגוונות ויכללו מארזי פירות וירקות, חבילות מזון ותלושים לקנייה ברשתות המזון לכבוד החג. "אדם שאין לו אוכל לא יכול לתפקד ולקיים את החג בכבוד ובשמחה ובזכות הסיוע המשפחות יכולות לחגוג את החג בכבוד ובשמחה", הוסיף הבן.
לדברי הרב גולד, בעקבות משבר הקורונה התרבו המקרים של האנשים בעיר הזקוקים לעזרה ולסיוע. "השנה הצלחנו לגייס סכומים מאוד קטנים של תרומות ואנחנו לא רוצים לאכזב אף אחד. רשימת הנזקקים השנה גדלה, גם אנשים שאתמול לא היו מבקשים תרומה עכשיו זקוקים לסיוע", ציין, "ההרגשה הכי קשה זה להגיד לא לאדם שפונה אליך, כי באמת אין לו. הוא מתחנן אליך לאוכל ולחבילת מזון. זה צובט את הלב".
הרב גולד מקווה כי ככל שיתקרב החג אנשים נוספים יבואו ויסייעו למפעל החסד החשוב שלו. "צריך לבוא ולראות את האנשים המסכנים, זקנים וצעירים שמבקשים עזרה, זה מביא אותי לידי דמעות. אבל אחרי שהם מקבלים את חבילת המזון ורואים את השמחה על הפנים שלהם, זה שווה בשבילנו הכל. בליל הסדר אנחנו אומרים בהגדה של פסח 'כל דכפין ייתי וייכול' – כל מי שצריך יבוא ויאכל. אנחנו יושבים בשולחן מלא בכל טוב ואיך אפשר להיות שמח ולאכול כשיש כל כך הרבה אנשים שאין להם".