יוזמה ברוכה בבית הספר 'עמקים תבור' בקיבוץ מזרע שבמועצה האזורית עמק יזרעאל: תלמידי שכבת י"ב והוריהם התנדבו לתרום את כספי מסיבת הסיום שהתבטלה לרכישת ציוד לימודי, שישמש ילדים נזקקים העולים בשנה הבאה לכיתות א'.
2 צפייה בגלריה
שכבת י"ב ב'עמקים תבור' |
שכבת י"ב ב'עמקים תבור' |
שכבת י"ב ב'עמקים תבור'. מעשה ערכי
(צילום: פרטי)
את הפרויקט יזם אחד המחנכים בשכבה, יניב בן עוזי: "לאחר שמסיבת הסיום של י"ב התבטלה שמעתי שיש כוונה לקחת את הכסף ולעשות מסיבות גדולות במקום", אומר בן עוזי. "אמרתי לתלמידים שלי, בואו נעשה משהו אחר. ניקח חלק מהכסף הזה ונעשה איתו משהו ערכי בשביל אחרים. הרעיון הוא שתלמידי י"ב יסגרו מעגל ויירתמו למען ילדים שעולים לכיתה א', שאין להם את היכולת הכלכלית לממן ציוד לבית הספר - ובדרך זו תהיה להם התחלה טובה וקלה יותר בפרק החדש בחייהם. זה שימוש הרבה יותר נכון לכסף הזה".
בן עוזי מספר שהתלמידים התלהבו מהרעיון: "התגובות שלהם וגם של ההורים היו חמות מאוד. סיפרתי על כך לכל המחנכים בשכבה וגם הם נרתמו מיד למאמץ; זה הפך להיות פרויקט שכבתי. חשוב לציין שזו היתה עבודת צוות של כל המחנכים, מנהלת החטיבה העליונה והרכז החברתי של בית הספר. למעשה, כל מי שרצה תרם מאתיים שקלים מכספי המסיבה לציוד לילדים. יצרנו קשר עם רשתות כמו 'קרביץ' ו'מקס סטוק' במגדל העמק ושיתפנו אותן ביוזמה, ויחד איתן בנינו ערכות לילדים שעולים לכיתה א'. שווי כל ערכה מאתיים שקל והיא כוללת תיק 'קל גב' איכותי, קלמר עם כל כלי הכתיבה הדרושים, מחברות ובקבוק מים. האריזות של התיקים ייערכו בשבוע הקרוב ולאחר מכן נחלק את זה למי שצריך".
2 צפייה בגלריה
תיכון עמקים תבור. רגישות לזולת
תיכון עמקים תבור. רגישות לזולת
תיכון עמקים תבור. רגישות לזולת
(צילום: שרון צור)
כדי להגיע לילדים הנכונים עירב בית הספר את מחלקת הרווחה: "פנינו לרווחה בעפולה והם שמחו מאוד על הרעיון. כרגע גייסנו כבר שבעים ערכות בסכום של מעל 13 אלף שקל, וזה רק תוך שבוע. למעשה, כל צוות בית הספר התגייס ותרם. זה היה ממש מידבק, כמו וירוס חיובי. כל מי שרוצה ומעוניין להצטרף לפרויקט יכול להיכנס לקבוצת 'פרויקט שכבת י"ב p20' דרך ה־PayBox, ולגרום לילד נוסף לחייך".
בן עוזי, שנמצא כבר עשר שנים בבית הספר 'עמקים תבור', אומר: "חימם את הלב לראות את התלמידים בוחרים באופציה הערכית למען האחר ומגיבים בצורה כה מרגשת. כשקורה דבר כזה, זה שווה הכל. הפרויקט הזה הוא שילוב של חינוך, ערכים וערבות הדדית. הוא אפשר לאותם תלמידים והורים לעשות משהו משמעותי עבור עצמם וגם עבור הילדים, שיודעים שיש אנשים שחושבים עליהם ואכפת להם מהם. כעת יוכלו הילדים האלה להיכנס לבית הספר בראש מורם ולהיות כמו כולם, וזה הכי חשוב".
מנהל תיכון 'עמקים תבור' דודו גורן: "רעיון התרומה הנפלא שעלה מהתלמידים הוא המשך ישיר לדרך אותה אנו מובילים בשנים האחרונות' ששמה דגש מרכזי על התרומה לקהילה בפרט ולחברה הישראלית בכלל. אנחנו גאים בבוגרים שלנו".