ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר יבחן במהלך החודש הקרוב את סוגיית הארכת רישיון העסק של מפעל 'שיבולת דגן' שבקיבוץ מרחביה. בצר מטפל בנושא באופן אישי ועוקב אחרי כל התפתחות בו, כפי שהבטיח לתושבי המועצה המתגוררים בסביבת המפעל. כידוע, תושבי עמק יזרעאל ושכונת רובע יזרעאל בעפולה מתלוננים כבר תקופה ארוכה על מטרדי ריח קשים העולים מהמפעל.
2 צפייה בגלריה
מפעל 'שיבולת דגן'
מפעל 'שיבולת דגן'
מפעל 'שיבולת דגן'
(צילום: שרון צור)
לפני חודשים מספר קבע בית המשפט המחוזי בנצרת כי רישוי העסק למפעל 'שיבולת דגן' יסתיים ב־1 בפברואר 2021 ויחודש אם הליקויים אכן יתוקנו. ראש המועצה אייל בצר לא הסתפק בפסיקה זו והודיע כי המועצה לא תחכה עד לתאריך המיועד והנושא ייבחן כבר ב־1 באוגוסט 2020.
2 צפייה בגלריה
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
ראש המוא"ז אייל בצר
(צילום: שרון צור)
מנכ"ל המפעל עדי כהן לא נשמע מודאג במיוחד לקראת ה־1 באוגוסט, ודואג לציין כי נושא סגירתו של המפעל לא עומד על הפרק - זאת כיוון שהושקעו עשרות אלפי שקלים בשיפוץ המפעל והתלונות על הריחות וזיהום האוויר נעלמו כליל. "ב־1 באוגוסט תהיה ביקורת שתעבור בלי שום בעיה כי הכל טוב והרישיון יתחדש אוטומטית. לאחר הביקורת ב־1 בפברואר הוא כבר יתחדש לצמיתות", אומר כהן בביטחון.
למרות הצהרתו של כהן, ראש המועצה בצר טוען כי עדיין יש נושא אחד לא פתור. "לשמחתי, כרגע איני שומע תלונות בנושא כי המפעל השקיע כספים רבים וטיפל בבעיה של מפגעי הריח הקשים. כרגע נשאר נושא לא פתור בכל הקשור לריח העולה ממחסן השקדים. בעקבות הקורונה הנושא קצת התעכב, אבל אכן ישנה התקדמות ולקראת אוגוסט אני אשקול אם להאריך להם את רישיון העסק לתאריך שנקבע תחילה בתחילת פברואר. בינתיים גם המועצה וגם המשרד להגנת הסביבה ממשיכים לפקח על הנושא".
על כך מגיב כהן: "יש לי ערימה של שקדים במפעל וזה כמו כל גידול חקלאי אחר. קליפות השקדים מעלות ריח הדומה לתחמיץ שיש בכל המושבים בישראל וזה מעולם לא נושא שהגיע לבית המשפט, לכן זה נתון לרצוני הטוב בלבד ולא כתנאי לשום דבר. אני מתכוון לעשות משהו בנידון, אבל רק כי אני רוצה, כיוון שאין לזה שום תקדים משפטי ולא היה מעולם. אתם מוזמנים להגיע למפעל ולראות מה זה מחזור ישראלי איכותי. תעשייה שכולה כחול-לבן".