חבר מועצת העיר עפולה ומחזיק תיק הרווחה בעירייה, איתי כהן, זוקף את הקרדיט לירידה ברמת תחלואת הקורונה והפיכתה של עפולה לעיר ירוקה לראש העיר אבי אלקבץ ולמערך ההסברה של העירייה, שהוביל את התושבים להקפיד יותר על הנחיות משרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
איתי כהן
איתי כהן
חבר מועצת העיר איתי כהן
(צילום: פרטי)
"עיריית עפולה וראש העיר יצאו במערך הסברה נוקב וקשוח", אמר כהן, "כחבר מועצה מוטלת גם עלי האחריות האישית והציבורית כלפי הציבור בעפולה וכולם פעלו כתף אל כתף. היה חשוב להנגיש לתושבים את ההסברה ויצאתי גם בהסברה בדפים שלי ברשתות החברתיות. ראש העיר פעל בנחישות גם תוך כדי תקופת המחלה שלו בקורונה, הוא לא מתעסק בפופוליזם של פוליטיקאים כאלה ואחרים בעיר, הוא מתעסק אך ורק במנהיגות ובבריאות התושבים עליהם הוא מופקד. אני כנבחר ציבור אמשיך לשרת את הציבור נאמנה.
2 צפייה בגלריה
חבר מועצת העיר איתי כהן
חבר מועצת העיר איתי כהן
חבר המועצה כהן מחלק חבילות אוכל לתושבים
(צילום: פרטי)
"תושבי עפולה היו ממושמעים למרות הקושי", הוסיף חבר מועצת העיר, "כשהם ראו את התחלואה בעיר עולה ואת כמות האנשים שנפטרו מהנגיף הם התחילו להפנים שזה לא משחק ילדים ואין מקום לציניות. התושבים הקפידו על ההנחיות ויצאו מהבית רק לצרכים חיוניים. גם שירותי העירייה ניתנו באמצעות הטלפון מרחוק. אבל למרות שעכשיו עפולה עיר ירוקה זה לא אומר שכאן הסיפור נגמר, הוא רק התחיל. עד שלא יהיה חיסון אנחנו צריכים לדעת ללמוד איך אנחנו מתמודדים עם הנגיף הזה ולהמשיך לעמוד בהנחיות של משרד הבריאות. יש לשבח גם את פיקוד העורף, השיטור העירוני ומערך הבדיקות של מד"א שאפשרו לתושבים לבוא ולבצע בדיקות לגילוי קורונה".
איזה ציון אתה נותן לחברי מועצת העיר באופן כללי בסיוע על התגברות על משבר הקורונה?
"אני לא מחלק ציונים לאף אחד. אני מתפקד כסיעה בפני עצמה ועושה את העשייה שלי".
השבוע התכנסה ועדת חינוך של העירייה באמצעות הזום. בישיבה פירט מינהל החינוך פעל דרכי ההתמודדות של מערכת החינוך עם הקורונה והנגשת הלימודים לתלמידים שנמצאים בבתים. כמו כן לאחרונה דאגה העירייה לחדש את כל ריהוט הכיתות בבית הספר אלומות.
"בזמן שהתלמידים היו בבתים, העירייה עשתה מהלך וחידשה את כל הציוד בכיתות בהנחייתו של ראש העיר: כסאות שולחנות וארונות", סיפר כהן "יש לציין כי בית ספר אלומות בשלבי תכנון של בנייה מחדש ויתווסף בעתיד לעוד מבני חינוך חדשים בעיר".