שלושה תלמידים מעפולה זכו באות שר החינוך לנוער מתנדב על שם אלעד ריבן ז"ל לשנת 2020, הנער המתנדב שנספה באסון הכרמל. המצטיינים מעפולה, שגב קטלן מבית הספר 'אורט אורן', ג'וי מדינה מבית הספר 'אורט אלון' וניקול קירלנקו מבית הספר 'ניר העמק' נחשבים לתלמידים פעילים, משפיעים ויוזמים.
1 צפייה בגלריה
שלושת המצטיינים עם ראש העיר אבי אלקבץ
שלושת המצטיינים עם ראש העיר אבי אלקבץ
שלושת המצטיינים עם ראש העיר אבי אלקבץ וראש מינהל חינוך טינה ולדמן
(צילום: עיריית עפולה)
מהעיריה נמסר כי ועדת השיפוט בחרה בשגב קטלן על פעילותו בתחום החברתי והערכי ועל תרומתו לאורך השנים כמדריך וכרכז פעילים מוערך בתנועת הצופים וכאיש סאונד מתנדב בטקסים בית ספריים.
תלמידה נוספת שזכתה לפרגון מצוות השיפוט היא ג'וי מדינה על פעילותה במועצת התלמידים בבית הספר, על תפקודה כמנכ"לית צעירה בארגון 'יוניסטרים' ובעמותת 'משפאחה', ארגון המסייע ליתומים בעפולה, על פעילותה בתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' ועל היותה תלמידה מצטיינת, פעילה ומנהיגה חברתית בבית הספר.
הזוכה השלישית היא ניקול קירלנקו שקיבלה את הפרס על תרומתה כמדריכת נוער בתנועת הנוער שם כתבה הצגה המבוססת על הספר 'פלא'. בזמנה הפנוי היא רקדנית בקבוצת 'נוק־אאוט' ונחשבת לנערה אחראית ומסורה. על כל אלה זכו השלושה בתארים 'מתנדבים מצטיינים' לשנת 2020.
בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בוטל הטקס השנתי אותו מוביל מינהל חברה ונוער צפון של משרד החינוך ובמהלכו מוענק הפרס לצעירים המצטיינים שהמשותף לכולם הוא הרצון העז לנתינה, לתרומה ללא תמורה ולעשייה שלא על מנת לקבל פרס עבור הזולת.
ראש העיר אבי אלקבץ נפגש עם השלושה בטרם פרצה מגפת הקורונה ובירך אותם שוב: "אני גאה בתלמידים שגב, ג'וי וניקול שמבטאים בעשייתם את הערבות ההדדית הקיימת בעיר עפולה שבאה לידי ביטוי בימים אלה בצורה יוצאת דופן. שלושת הזוכים משמשים מודל וכדוגמא אישית לבני נוער רבים ואני גאה להוביל מערכת חינוך שאלה הם בוגריה".