עיריית עפולה באמצעות האגף לתרבות יהודית ובשיתוף 'אמונה' חנכו את 'בית אריאלה' - על שמה של אריאלה דוד ז"ל, יקירת החינוך הדתי הארצי ורעייתו של רב העיר שמואל דוד.
2 צפייה בגלריה
בני משפחתה בטקס
בני משפחתה בטקס
בני המשפחה בטקס
(צילום: עיריית עפולה)
במשך כשלושה עשורים התגוררו אריאלה ובעלה הרב שמואל דוד בעפולה. אריאלה דוד עבדה כגננת בגן ילדים וזכתה כאמור בפרס יקירת החינוך הדתי הארצי. היא חינכה מאות ואלפים מילדי העיר בגן 'רימון', בשמו האחרון, או כפי שהילדים אהבו לקראו לו: 'הגן של אריאלה'.
החל מהחודש החליף המבנה את שמו, מ'הגן של אריאלה' ל'בית של אריאלה', לאחר שדוד הלכה לעולמה. "זה תמיד היה הבית של אריאלה", מספר בעלה, רב העיר שמואל דוד: "לא מעט לילות אריאלה היתה הולכת לגן להכין קישוטים, לתלות תמונות או מיצגים, לשנות את הגן מקצה לקצה. בפרט לקראת חגים. היא השקיעה כאן הרבה עבודה והרבה נשמה, זה היה ביתה הלא־רשמי, שהופך מעתה לביתה הרשמי".
2 צפייה בגלריה
גוזרים את הסרט
גוזרים את הסרט
גוזרים את הסרט
(צילום: עיריית עפולה)
את היוזמה לקרוא לגן הילדים על שם אריאלה דוד העלה ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך הדתי־לאומי חביב פרץ, מתוך כוונה שהמבנה יכלול בעתיד מרכז אמונה, שיעורי תורה, פעילות תורנית ויהודית ועוד.
במהלך הטקס המרגש הודה רב העיר לראש העיר אבי אלקבץ, לחביב פרץ ולהנהלת 'אמונה' על הרעיון והביצוע. הוא הודה גם לכל בני המשפחה והחברים שבאו לחלוק כבוד לרעייתו, וסיכם במשפט: "גם מי שבא לכבודי לא בא אלא לכבודה של אריאלה, כי בה התקיים הפסוק 'זכרתי לך חסד נעורייך, אהבת כלולותייך, לכתך אחריי במדבר בארץ לא זרועה'".