היומיים האחרונים והמתיחות הגבוהה בצפון, הביאו עמן גם שמחה וסיפוק במרכז הרפואי זיו שבצפת, כאשר מיום שלישי בבוקר, ועד היום בשעה 6.00 (יום ה'), לא פחות מ-29 תינוקות באו לאוויר העולם, ב- 28 לידות (במזל טוב נולד גם זוג תאומים). מדובר בעליה של מעל ל-200% מהממוצע היומי.
2 צפייה בגלריה
בייבי-בום במרכז הרפואי זיו
בייבי-בום במרכז הרפואי זיו
בייבי-בום במרכז הרפואי זיו
(צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו)

"שבוע שעבר ירד בצפת מבול, ואילו משלשום אנו במבול של לידות", מספרת בחיוך גבריאלה סבו, אחות אחראית חדר לידה: "מאז תחילת המלחמה לא חווינו כזה 'בייבי-בום', זה מרגש במיוחד, וכולנו מרחפות מאושר. גם בימים מורכבים, לידות זה הייעוד שלנו, ושיש כמות כזו של לידות זה מחזיר לכולנו את החיוך".
בהמשך לדברי סבו, מעדכנים בזיו על ביצוע שורת התאמות פיזיות, שנעשו במחלקת היולדות מאז פתיחת המלחמה, על מנת להבטיח את שלומם של היולדות. "גם אם מסביב יום קרב מלא". מספרת עדן אביב, שילדה אתמול, לידה שלישית בזיו, על אף שהיא מתגוררת ביוקנעם: "האמת שבשל המצב הביטחוני חשבנו שהפעם אלד קרוב יותר ליוקנעם. מאידך, כל הליווי והביקורת שעשיתי היו כמו קודם וברמה גבוהה, וידעתי שאני בידיים טובות. וכך היה. הצוות בזיו מעניק ייחס אישי ומשפחתי, ומשרה אווירה נהדרת".
גם היולדת שיפא עוידאת מבוקתא, מעידה על תחושה משפחתית וחמה במיוחד בזיו: "זוהי הילדה הראשונה שלי, והיה לי ברור שאני עושה אותה רק בזיו. אפשר להגיד שהתרגלנו כבר למצב המתוח בצפון, אבל לא במצב של לידה, אבל הצוות כאן מרגיע ומשרה אווירה בטוחה ונעימה במיוחד".

2 צפייה בגלריה
בית חולים זיו
בית חולים זיו
בית חולים זיו
(צילום: בית חולים זיו)
קראו גם:

כאמור, תוך 48 שעות נולדו בזיו, 20 בנים ו- 9 בנות, מתוכם 24 בלידות רגילות וארבע בניתוחים קיסריים (כולל לידה אחת של תאומים).
פרופ' סלמן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, בירך את כל היולדות וציין כי: "זיו ממשיך לתת את המענה המיטבי לכל דורש בצפון הן בתחום רפואת השגרה והן בתחום המוכנות לחרום וטיפול בפצועים. "הצוות המצוין של חדרי הלידה והתינוקיה ממשיך בעבודת הקודש המקצועית והמלאה בשמחה, לצד הפיכת זיו למרכז על לטראומה בהמשך להחלטת שר הבריאות".