קיבלת הפנייה להיסטרטסקופיה אבחנתית? אין צורך להיכנס להיסטריה. מדובר באחת הבדיקות החשובות המאפשרות להתבונן על הרחם מקרוב, לאתר בעיות ואף לפתור אותן במידת הצורך. בעוד נשים רבות נכנסות לחרדה רק למשמע צמד המילים – היסטרוסקופיה אבחנתית – חשוב להבין כי זוהי בדיקה חשובה ואין שום סיבה שתסבלי מכאבים או חוסר נעימות במהלכה ובוודאי שגם אין צורך להמתין שבועות ארוכים עד לקבלת תור.
למי הבדיקה מיועדת?
היסטרוסקופיה אבחנתית נעשית כאשר ישנן בעיות שמקורן בחלל הרחם, כדוגמת:
דימום לא סדיר
דימום וסתי מוגבר
בירור של הפלות חוזרות
שלילת בעיה במבנה הרחם
חשד לפוליפ
בירור של בעיות פוריות
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
אילוסטרציה. צילום: shutterstock
כיצד מתבצעת הבדיקה?
היסטרסוקופיה אבחנתית היא למעשה צילום של הרחם הנעשה באמצעות מכשיר אופטי דק המוחדר דרך הנרתיק וצוואר הרחם אל חלל הרחם.במרכז הרפואי RMC מבצעים בדיקת היסטרסוקופיה אבחנתית על ידי מיטב המומחים. במהלך הבדיקה יחדיר הרופא את הסיב האופטי ולאחר מספר דקות ניתן יהיה להסתכל על הרחם מקרוב מבעד למסך הטלוייזיה.
על אף שהבדיקה עורכת מספר דקות בודדות, נשים רבות מוצאות את עצמן חוששות בפני הבדיקה, הן בשל חשיבותה והן בשל העובדה כי היא כרוכה בחוסר נעימות זמני. במרכז הרפואי RMC משתמשים במכשור דק ומתקדם ביותר, כך שאת יכולה להיות רגועה, מאחר ורוב הנבדקות מדווחות כי לא הרגישו כל כאב במהלך הבדיקה, מלבד אי נוחות קלה בבטן התחתונה, הדומה להרגשה של כאבי מחזור.
מדוע הבדיקה חשובה?
נכון להיום סל השירותים אינו מאפשר ביצוע של היסטרוסקופיה אבחנתית בהעדר ממצאים בבדיקות עזר כמו אולטרה סאונד או צילום רחם. מטופלות העומדות בפני תהליכי פוריות המצריך ברור מעמיק, עשויות למצוא את עצמן ממתינות תקופה ארוכה לביצוע הבדיקה והטיפול בהן מושהה בשל העובדה שדחיפות הפעולה הוא בטל לעומת נשים בהן יש סימפטומים של דימומים , ממצאים ברורים בבדיקות עזר , או חשודות לממאירות וכו' .
המסגרת האמבולטורית של המרכז הרפואי RMC מאפשרת לבצע את הבדיקה בזמינות גבוהה, בשעה נוחה ובסביבה תומכת, מקצועית ונעימה. בין אם יש צורך בבירור דחוף ובין אם יש צורך בבדיקה לצורך טיפולי פוריות, את מוזמנת לקבוע תור עוד היום להיסטרוסקופיה אבחנית אצל מיטב המומחים. לקביעת תור התקשרי: ‏2323*.