כ- 15-30% מכלל האוכלוסייה המערבית סובלים ממחלת כבד שומני, אשר קשורה לאורח החיים המערבי, בה עיקר התזונה שלנו מבוססת על סוכרים ופחמימות. השילוב בין תזונה לקויה למיעוט בפעילות גופנית עלולה ליצור כבר שומני בדרגות חומרה שונות, מקלות ועד מחלה הגורמת לכשל של הכבד ולמצב הדורש השתלת כבד. על אף העובדה כי רוב החולים עם כבד שומני הם אנשים בעלי עודף משקל, ישנם גם אנשים ללא עודף משקל שצורכים סוכרים ופחמימות ונמצאים בקבוצת סיכון לפתח מחלת כבד שומני.
כאשר לא מאבחנים כבד שומני בזמן הסכנות הולכת וגדלות מה שעלול להוביל לדלקת של הכבד, צלקות בכבד ואף פגיעה אנושה בכבד. בדרך כלל אין כל סימנים מקדימים להתפתחות של מחלת כבד שומני והדרך היחידה לבדוק האם אתם נמצאים בקבוצת סיכון למחלה היא באמצעות בדיקת אולטרסאונד מתקדמת של הכבד, הנקראת “אלסטוגרפיה של הכבד”. הבדיקה מאפשרת לבחון את דרגת המחלה ובכך ניתן להתאים תוכנית טיפולים שתעצור את הפגיעה בכבד.
1 צפייה בגלריה
מרכז רפואי העמק, יח"צ
מרכז רפואי העמק, יח"צ
מרכז רפואי העמק, יח"צ
בדיקת אלסטוגרפיה במרכז רפואי העמק מחלת כבד כרונית יכולה להיגרם על ידי כבד שומני, צריכת אלכוהול מופרזת, נגיפי הפטיטיס B ו- C, תרופות וסיבות נוספות. במחלת כבד כרונית, רקמת הכבד הבריאה הופכת עם השנים לצלקת שאינה מתפקדת וזה גורם להתפתחות שחמת הכבד, מצב שבו הכבד מאבד מהגמישות שלו והופך נוקשה. ככל שמספר הצלקות גדל, הולכת ופוחתת יכולת הכבד לתפקד. יש חשיבות רבה לקבוע את דרגת הצלקות בכבד כדי להעריך את חומרת הנזק בכבד. עד לאחרונה, הרופאים השתמשו בביופסיה של הכבד כדי לאבחן, זוהי בדיקה פולשנית במהלכה מוחדרים מחטים אל הכבד כדי לדגום ממנו רקמה. כיום קיימת במכון הדימות במרכז רפואי העמק טכנולוגיה חדישה הנקראת אלסטוגרפיה והיא מבוססת על טכנולוגיות של אולטרה-סאונד ומאפשרת לדעת במדויק מה מצב הכבד, וזאת מבלי לגרום סבל בלקיחת ביופסיה. בדיקת אלסטוגרפיה איננה כואבת ואינה מצריכה כל הכנה מוקדמת, כמו גם אינה מהווה סיכון לחולה, בניגוד לבדיקת הביופסיה שהינה בדיקה פולשנית.
בדיקת האלסטוגרפיה המשולבת ממומנת על ידי הקופות בחלק מהמצבים הרפואיים, ובחלק מהמצבים היא מחוץ לסל הבריאות וכרוכה בתשלום. לפרטים ומידע נוסף: 04-6494418 ,04-6494374.