סוכרת היא מחלה כרונית שכיחה ובישראל כמו בעולם היא נמצאת במגמת עלייה עקבית. סוכרת היא סיבת המוות הרביעית בישראל, והיא גורמת להתקפי לב, אי ספיקת כליות ולנמק ברגליים.
ישנה ההערכה כי כ-50% מקטיעות הגפיים התחתונות קשורות בסוכרת.
כף רגל סוכרתית מתבטאת בהפרעה בתחושה ואף כאב בכפות הרגליים. הבעיה עלולה להסתבך ולגרום לזיהום זיהום, כיב או הרס רקמות עמוקות בגפה התחתונה של חולה הסוכרת. כף רגל סוכרתית פוגעת באיכות החיים של חולי הסוכרת וגורמים לפגיעה בתפקוד היומיומי ובמקרים קשים לקטיעת גפה.
"הטיפול בכף רגל סוכרתית מתחיל בטיפול מניעתי והדרכת המטופלים כיצד לטפל ולמנוע הופעת כיב בכף הרגל של חולה סוכרת. מטופלים הנמצאים במעקב קבוע ניתן למנוע הרבה סיבוכים" מסביר ד"ר איציק מלכה, אורתופד ומומחה בכף רגל סוכרתית.
מרפאת כף רגל סוכרתית מעניקה שירות רפואי למטופלים שהופנו על ידי רופאי משפחה, יועצי הסוכרת ואחיות המרפאה ויתבצע מעקב רפואי על ידי המומחים ד"ר איציק מלכה וד"ר אורי אפשטיין. מרפאות כף רגל סוכרתית הינן חלק ממערך מרפאות הסוכרת הרב תחומיות הנותנות למטופלים מענה רחב ומקיף למחלתם, תוך ניסיון להפחית את שיעור הסיבוכים.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אורי אפשטיין, מומחה בכירורגיה אורתופדית וכף רגל סוכרתית
ד"ר אורי אפשטיין, מומחה בכירורגיה אורתופדית וכף רגל סוכרתית
ד"ר אורי אפשטיין, מומחה בכירורגיה אורתופדית וכף רגל סוכרתית
ד"ר אפשטיין מוסיף "כאשר אנו עוסקים בסוכרת, בסיבוכיה בכלל ובכף רגל הסוכרתית בפרט, יש לתת את הדעת בראש ובראשונה למניעה. מניעה כוללת בין היתר ביקורים תקופתיים אצל מומחה כף רגל סוכרתית, הגיינה של כפות הרגליים, הנעלה נכונה, איזון גורמי סיכון ועוד. במידה וכבר הופיע כיב, גם אם הקטן ביותר, עלינו לייחס אליו חשיבות רבה ולטפל בו במהירות האפשרית על-מנת למנוע סיבוכים עתידיים".
ד"ר איציק מלכה וד"ר אורי אפשטיין הינם מומחה בכירורגיה אורתופדית וכף רגל סוכרתית, והתמחו במרכז רפואי העמק בעפולה.
"סיבוכי סוכרת אינם גזרת גורל. איזון הסוכרת, טיפול עצמי על ידי המטופל ומשפחתו, מעקב רב- מקצועי וטיפול מוקדם בעת הופעת כיב מקטינות את שיעור הסיבוכים והקטיעות. הטיפול במרפאה הקרובה ישפר את איכות החיים יפחית את שיעור הסיבוכים ואף ימנע נכות בעקבות קטיעה. אנחנו מטפלים באלפי חולי סוכרת עם רגל סוכרתית על ידי שימוש מושכל באנטיביוטיקה, תחבושות הטרייה ומתבצע רצף טיפולי נכון" מסכם ד"ר מלכה.
קביעת תור למרפאת כף רגל סוכרתית מתבצעת לאחר קבלת הפניה מרופא המשפחה או יועץ סוכרת