במכשירים הניידים של צוותי הפיקוח וההצלה בכנרת הותקנה מערכת מיוחדת המתריעה על סכנות, מפגעים ומקרי טביעה.
1 צפייה בגלריה
הכנרת. "המערכת אף מתריעה על סגירת חוף בגלל סערה"
הכנרת. "המערכת אף מתריעה על סגירת חוף בגלל סערה"
הכנרת. "המערכת אף מתריעה על סגירת חוף בגלל סערה"
(צילום: שרון צור)
המערכת, מתוצרת חברת ההי־טק 'פטרולית', מנהלת את כל המידע הקשור לחופי האגם - כולל דיווח על מפגעי טבע (סכנת התחשמלות, ענפי עצים שנפלו), בעיות ניקוז, ביוב ועוד. גם החופים הלא־מוכרזים שסביב האגם מנוטרים במערכת: פקחי החוף, שהאפליקציה מותקנת כאמור בטלפון הנייד שלהם, מקבלים התראות בזמן אמת ומגיעים מיד למקום, כדי להזהיר את הנופשים שלא להיכנס למים ללא פיקוח מציל.
במקרי אלימות נעזרים פקחי החוף בלחצן המצוקה של המערכת, שפותח קו ישיר למשטרה; ובמקרה טביעה – בלחצן מצוקה ייחודי השולח קריאה דחופה לכוחות מד"א. המערכת של 'פטרולית' אף מתריעה על סגירת חוף בגלל סערה ורוחות חזקות, וכך למעשה מיידעת את מנהלי החופים כי עליהם להציב שילוט מתאים ולמנוע כניסת מתרחצים למים.
דנה בכר, מנהלת אגף מינהלת הכנרת ברשות הכנרת: "כדי לשפר את עבודת הצוותים האחראיים על התפעול והתחזוקה בחופי איגוד ערים כנרת פנינו לחברת 'פטרולית' בבקשה לבנות אפליקציה אינטראקטיבית סלולרית שתייעל את אופן העברת הדיווחים השונים, בתוך ובין מחלקות התפעול השונות; וכן על מנת לייצר בסיס נתונים ותיעוד איכותי של העבודה הרבה המתבצעת בשטח. האפליקציה אומצה בברכה על ידי מערך הפקחים שלנו, מאחר שהם אלה שמבצעים עבודת שטח מאומצת להצלת חיים, באים במגע שוטף ויומיומי עם קהל הנופשים, מונעים רחצה במקומות שאינם בטיחותיים, מפקחים על פעילות המצילים ומגישים עזרה ראשונה בעמדות ההצלה שבחופים השונים".
יעקב נחום, מנכ"ל חברת 'פטרולית': "כאשר הצענו לאיגוד ערים כנרת את הפתרונות הטכנולוגיים של המערכת שלנו הם התלהבו מאוד מיכולותיה ומגמישותה של המערכת, וכן מהאפשרות להתאימה לצרכים הספציפיים שלהם בניהול אתר טבע ימי עם חופי רחצה שונים ומגוונים, שצריכים להיות מותאמים לאוכלוסיית הנופשים והרוחצים. לאחר קיום מפגשי היכרות ולמידת הצרכים יצרנו עבור איגוד ערים כנרת ממשק עבודה נוח לדיווח על תקלות ומפגעים בחופים, כולל תשתיות מים, ביוב, חשמל, שילוט, הוצאת דרישות לרכש, יומני עבודה ועוד. במקביל יצרנו יחד ממשק דיווח ייחודי, אף הוא בטלפון הסלולרי, עבור מערך הפיקוח על הרחצה".