השנה החולפת רווית המתחים, הסגרים והקורונה, הובילה לשינוי בולט באורח החיים. רבים נותרו בתוך הבתים וכמות הפעילות הגופנית של הילדים והמבוגרים פחתה. רבים מהם מדווחים כעת על השמנת יתר ומנסים להתמודד איתה, וב"כללית" מסייעים להם לטפל בתופעת ההשמנה באמצעות טיפול פרטני וטיפול בקבוצות על ידי דיאטן קליני מוסמך. בקופה אף השיקו באחרונה את אפליקציית "כללית אקטיב" שמעודדת אורח חיים בריא יותר. "האוכל הפך בשנה האחרונה למוקד של הבית, והעלייה בהשמנה ניכרת", מסבירה מיה וינשטיין טל, מנהלת היחידה לתזונה ולדיאטה של כללית באזור הצפון.
2 צפייה בגלריה
הצעדים הפשוטים שיהפכו את חייכם לבריאים יותר
הצעדים הפשוטים שיהפכו את חייכם לבריאים יותר
הצעדים הפשוטים שיהפכו את חייכם לבריאים יותר
(צילום: shutterstock)
הסיבות לאכילת יתר התרבו בשנה החולפת. למצבי לחץ שמובילים ישירות לאכילה או לאי אכילה, התווספו שהיית היתר מול המחשבים והמסכים כדי להעביר את הזמן בבית או לטובת לימודים דרך הזום. לכך יש להוסיף את הבישול הביתי הנרחב, ואת הקניות דרך הרשת שהובילו לירידה באורח החיים הפעיל. "בצורה כזו הוצאנו פחות אנרגיה מאשר צברנו", מסבירה מיה. "אנשים לא יצאו מהבית, חלקם ויתרו על הירידה במדרגות במקרה של מגורים בקומה גבוהה וכולם התחילו לאפות, לבשל, להציג לראווה את העוגות שלהם. אף אחד מהם כמעט לא התגאה בסלט שלו".
לדברי מיה ב"כללית" מעניקים טיפול פרטני וקבוצתי למי שסובל ממשקל יתר באמצעות דיאטנים מוסמכים. מיה וינשטיין טל מספרת כי מי שהמשיך במהלך השנה בטיפול לא דיווח על השמנה, אולם מי שהפסיק – חזר כעת עם בעיות משקל שבסיסן חוסר פעילות גופנית והיעדר אורח חיים פעיל. "החיים של הילדים הפכו להיות המיטה והמחשב והיו לכך השלכות".
2 צפייה בגלריה
עם מיה טל, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של "כללית" במחוז הצפון
עם מיה טל, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של "כללית" במחוז הצפון
עם מיה טל, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של "כללית" במחוז הצפון
(צילום: דוברות כללית מחוז צפון)
כחלק מהניסיון להתמודד עם התופעה ולעודד אורח חיים בריא, השיקה הכללית את אפליקציית "כללית אקטיב" שנועדה לעודד אורח חייים בריא. האפליקציה סופרת צעדים, ניתן להזין לתוכה את כמות כוסות המים ששתינו, את שעות השינה שלנו ועוד, ולזכות בפרסים על עמידה ביעדים.
נוסף על ההמלצה על האפקליציה, ביקשנו ממיה טיפים לשמירה על המשקל ואורח חיים בריא:
להרבות בירקות. בכל סלט שיהיו לפחות 5 צבעים. בכלל, כל ארוחה חייבת להכיל ירקות לפחות בשליש מהצלחת. יש בירקות ויטמינים ומינרלים והם לא משמינים.
אפס שתייה מתוקה. זה רעל! כל כוס מכילה 6-8 כפות סוכר ועדיף לשתות מים, סודה, חליטות צמחים, מים עם נענה, לימוד ופירות טריים לטובת הארומה.
פחות ממתקים עם קלוריות ריקות. עדיף כמה קוביות של שקולד מריר על פני חטיפים מתוקים המלאים מלח ושומן.
ארוחות משפחתיות. גם אווירה טובה וגם פעילות של כל בני הבית.
אורח חיים פעיל. יש ליצור לעצמנו פעילות: לעלות במדרגות, לקום לקחת דברים מרחבי הבית, להחנות את הרכב במרחק הליכה מהמשרד ולצעוד.
שעות שינה. קריטיות להתנהלות שלנו. שבע שעות למבוגר, עשר שעות לילדים, יאפשרו לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים והפיתויים. שינה טובה פירושה שיפור משמעותי של איכות החיים.
פורסם לראשונה: 10:42, 19.05.21