המסירות של ד"ר איגור ויסמן למקצוע שבו הוא עובד ניכרת בכל מילה שהוא אומר. כבר 14 שנה שהוא מנהל את מרפאת כללית הר יונה בנוף הגליל, שזכתה בפרסי הצטיינות, ובימים אלה מוצא עצמו יחד עם הצוות שלו אל מול אתגרים לא פשוטים בשל הקורונה. הוא מתמודד איתם בכל אמצעי הטכנולוגיה שמעמידה לרשותו ה"כללית", ומאפשרים טיפולים מרחוק ומקרוב וגם התייעצות עם מומחים שמקצרת את התורים. "אנחנו מנתבים את השיחות שמגיעות לפי תחומי הרפואה ומזמנים את מי שצריך" הוא אומר.

1 צפייה בגלריה
ד"ר איגור ויסמן
ד"ר איגור ויסמן
ד"ר איגור ויסמן
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר ויסמן עלה לישראל לפני 30 שנה, אחרי שסיים את לימודי הרפואה במוסקבה. בישראל התמחה ברפואת משפחה ולפני 14 שנה מונה לנהל את מרפאת כללית הר יונה. "אנחנו 17 אנשי צוות, בהם 4 רופאים ראשוניים ו - 2 רופאות נשים. המרפאה נותנת שירות למגוון מטופלים מכל המגזרים. אנחנו לא מפסיקים להרחיב את השירותים המקצועיים שלנו לטובת המטופלים".
ימי הקורונה הובילו את המרפאה לשלב בין רפואה מסורתית ודיגיטלית. שירות טלפוני ווידאו הפכו לעניין שגרתי. "בעקבות מיון השיחות אנחנו מצליחים לקצר תורים ועל פי מצבו של המטופל אנחנו קובעים אם לזמן אותו למרפאה, לתת לו טיפול בטלפון או בווידאו, ואפילו יכולים לקבל החלטה על פי תמונות", אומר ד"ר ויסמן. "המטופלים מבינים את המצב לא פחות מאיתנו. הם יודעים שמי שרוצה להגיע פיזית יכול לעשות זאת, כמובן שזה תלוי בכך שהוא אינו חולה קורונה או שאין חשד שהוא חולה. חייבים לשמור על הכללים כדי שנוכל להמשיך ולתת שירות".
המצב החדש הוביל לכך שגם ההשתלמויות עברו ל"זום", אך ד"ר ויסמן מוצא גם בכך יתרונות: "אנחנו לומדים טכנולוגיות חדשות שמסייעות לנו בתקופה שיש בה מגבלות ומתייעצים עם מנהלים אחרים וגם עם מומחים ורופאים מקצועיים כדי לעזור למטופלים. כשזה קורה דרך מצלמה, הרופא יכול לתת המלצות וזה מפחית זמני המתנה".
ברמה אישית, מה חסר לך?
"תמיד היינו מבלים בחו"ל, לוקחים את הילד ואת הנכדים, הולכים לים כדי לקחת פסק זמן, אבל אני תמיד רואה את הדברים הטובים בכל דבר, אני יכול להסתכל על ניסיון של 30 שנה ולהגיד מה היה אז ומה היום, ולהעיד שהיום טוב יותר ומאמין שבקרוב יהיה טוב".