שבוע האחיות והאחים הבינלאומי, המצויין השנה בין התאריכים 9-14 למאי, יעמוד בסימן הוקרה והערכה לגבורת האחיות והאחים בעת מגפת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
כללית שירותי בריאות מחוז צפון
כללית שירותי בריאות מחוז צפון
כללית שירותי בריאות מחוז צפון
(צילום: כללית שירותי בריאות מחוז צפון )
לדברי מנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון- "השנה יותר מתמיד כולם מוקרים את עשייתם מעוררת הגאווה וההירואית של צוותי הסיעוד בבתי חולים ובמרפאות הקהילה. במהלך שנה זו מימשו האחים והאחיות מידי יום את מחויבותם ומסירותם לבריאות המטופלים. צוותי הסיעוד הפכו ללוחמים בחזית ובכל תחום שבו נדרשו. 14,000 האחיות והאחים של כללית התגייסו למשימה של המאבק בקורונה והפגינו יכולות מקצועיות ואנושיות יוצאות מגדר הרגיל". פרופ' דודסון מוסיף "זו הזדמנות להודות להם עשייתם בביצוע בדיקות קורונה, בטיפול בחולים במחלקות הקורונה, בטיפול ביחידות לטיפולי נמרץ, בניהול ובהובלת חמ"לים למאומתים ששהו בביתם ובהובלת מבצע חיסונים המוצלח בישראל ובקנה מידה עולמי. פעילות יוצאת דופן זו התקיימה לצד המשך הפעילות של רפואת השגרה - במניעת זיהומים, בקידום בריאות ושמירה על רצף הטיפול".
ב-12 למאי משרד הבריאות יעניק תעודות הוקרה לעובדי סיעוד ממערכת הבריאות הישראלית על עשייתם בשנה זו ובהם 9 אחים ואחיות נבחרים מכללית:
- אורית ישראלי, אחות במרפאת כללית בקרית שמונה, מחוז צפון
אורית מנהלת סיעוד במרפאה מקצועית הגדולה בקרית שמונה. עם תחילת מבצע החיסונים התגייסה לנהל את מוקד החיסונים בקרית שמונה בו שהתה מדי יום שעות רבות וארוכות. דאגה לצוות מתוגבר של אחיות, ציוד, מלאי חיסונים קבוע, הבאת מרותקים באמבולנס למתחם החיסונים חיסון עובדי מפעלים בסביבה. היכרותה עם כל תושב ותושב ועם כל הקיבוצים בסביבה (בהיותה חברת קיבוץ עמיר) הביאו רבים מהם להתחסן. גם כשאביה עבר לפני כחודש אירוע לבבי אורית סעדה אותו בלילות ובבוקר הגיעה לנהל את מתחם החיסונים.