בחודשים האחרונים ד"ר סמיר חדראוי והצוות שלו הצליחו לקדם את הייעוצים הרפואיים בדיגיטל, והצליחו להטמיע בהדרגה את השירות גם בקרב האוכלוסיה המבוגרת. "הכללית נותנת למטופלים שלה את כל הכלים כדי להשתמש בדיגיטל, ומי שצריך טיפול רפואי ויש לו תסמינים אנחנו מיד מזמנים אלינו", הוא אומר.

1 צפייה בגלריה
ד"ר סמיר חדראוי
ד"ר סמיר חדראוי
ד"ר סמיר חדראוי
(צילום: דוברות כללית)

ד"ר חדראוי בן ה-49 נשוי ואב לחמישה. הוא סיים לימודי רפואה ברומניה בשנת 1998 ואת ההתמחות ברפואת משפחה עשה במרכז רפואי העמק בעפולה בשנת 1999. "לכללית פריסת שירותים רחבה בטבריה ובסביבה ואנחנו מקדמים את השירותים הרפואיים באמצעות הטלפון, שיחת וידאו או ייעץ וירטואלי. עושים הכל כדי שהמטופלים, בעיקר אלה שבקבוצות הסיכון, לא יגיעו למרפאות ויצמצמו כמה שיותר מגעים. אנחנו מסבירים להם על מהות המחלה, ממה צריכים להיזהר, מתי להיבדק ואנחנו שמחים על ההיענות של המטופלים".
המטרה העליונה היא קטיעת שרשת ההידבקות. "אנחנו שומרים על קשר עם החולים ועם הנמצאים בבידוד, מעודדים אותם, שלא ירגישו לבד. זה מעבר ליחסים של רופאים וחולים, זה להיות בני אדם", הוא אומר. "אנחנו שומרים גם על הצוות הרפואי כדי שנוכל לתת שירות טוב. יש לנו במרפאה בשיכון ד' שישה רופאים, חמש אחיות, חמש פקידות וארבעה רוקחים. כל הצוות מוכוון לתת שירות וחשוב מאוד שאף אחד מהם לא יידבק".
איך האוכלוסיה המבוגרת השתלבה עם המעבר לדיגיטל?
"היה קושי ולשמחתנו גם הדור הצעיר במשפחה נרתם ומסייע להם בקביעת תורים, ובהתמודדות בטיפול מרחוק. מאז תחילת המגיפה יש שיפור ניכר בשימוש בדיגיטל, וגם יש הטעמה של כללי משרד הבריאות. אנשים מתחילים להבין את המחלה, שומרים מרחק, עוטים מסכות. אנחנו מצדנו שומרים שלא יהיה עומס ותורים ארוכים ועל ריחוק בין המטופלים".
כמי שמנהל מרפאה בטבריה וגם בכפר חמאם, אתה רואה הבדל בין האוכלוסיות, הערבית והיהודית, בהתמודדת עם המחלה?
"אין הבדל, אבל יש משהו משותף והוא אי ההבנה של המחלה בתחילת הדרך. בהתחלה לא לקחו את הקורונה ברצינות ולא הבינו עד כמה זה מסוכן, בעיקר למבוגרים. אנחנו בכללית הסברנו את החשיבות בשמירה על הכללים, המודעות עלתה ואיתה גם הובלנו לכך שאין אף חולה בכפר".
למה אתה הכי מתגעגע ברמה האישית?
"לחופשה עם המשפחה. כל הצוותים הרפואיים עובדים מאוד קשה סביב השעון, וזו תקופה לא קלה. אני מחכה, כמו כולם לחיסון ואז אוכל לטייל עם משפחתי בחופשה. תשמרו על עצמכם ועל היקרים שלכם, זה הכי חשוב לנו, המשיכו לשמור על ריחוק חברתי, היגיינה ומסיכה. בכל בעיה רפואית, אנחנו כאן בשבילכם".