נדיר לראות מטפל מיני דתי, איך הגעת לזה?
"את דרכי המקצועית התחלתי כמורה לחינוך מיוחד בכיתה למתבגרים על הרצף האוטיסטי. כמחנך כיתה, התבקשתי להעביר שיעורי "חינוך מיני", תחום שאותו לא לומדים בהכשרה להוראה. כדי לתת מענה מותאם, יצאתי ללמוד בצורה מסודרת חינוך חברתי-מיני לאוכלוסיות עם שונות התפתחותית. ככל שהנחתי יותר קבוצות של תלמידים, הורים ואנשי חינוך, נחשפתי יותר למורכבות של המרחב המיני בחינוך המיוחד, ולצורך הזועק מהשטח למענה מותאם.
"במקביל ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם, למדתי באוניברסיטת חיפה יעוץ וטיפול מיני עם התמקדות באוכלוסיות שמתמודדות עם מוגבלות, מצבי חולי וזקנה וכן למדתי פסיכותרפיה בגישת CBT
"במהלך ההתמחות בטיפול מיני הצטרפתי לארגון שנותן מענה חינוכי וטיפולי בתחום המיני לאוכלוסיות עם לקויות ובשנים האחרונות אני עובד עם כלל האוכלוסיות. אני מוצא שבטיפול עם אנשים מסורתיים ודתיים, היותי אדם שומר תורה ומצוות הוא יתרון".
מה חשבה המשפחה שלך?
"האמת היא שלא קיבלתי פידבק מהמשפחה המורחבת לגבי תחום העיסוק הספציפי הזה, לדעתי, טבעי להם שהעיסוק במיניות מהווה חלק מהתפתחות המקצועית שלי. במשפחה הגרעינית, הילדים שלי יודעים שאני נגיש ופתוח לשיח".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"העיסוק כמטפל מיני וכמחנך למיניות בריאה נובע מהאמונה שלכל אדם זכות לממש את מיניותו באופן בריא ללא הבדל מגדר, גיל, נטייה מינית, לקות או מגבלה. בתחילת הדרך, המיקוד המקצועי היה בחינוך למיניות בריאה של מתבגרים עם אוטיזם, ליווי תהליך ההתבגרות שלהם ומתן מענה להורים ולאנשי חינוך שמתמודדים עם אתגרים התנהגותיים והתפתחותיים הקשורים למינות של המתבגרים.
מאז ההכשרה כמטפל, אני מלווה יחידים וזוגות שמתמודדים עם אתגרים או מצוקה בתחום המיני. אני פוגש את כלל הגילאים, מגיל הנעורים ועד זקנה. בטיפול, אופי ועמוק ההתערבות שונה מאופי ההתערבות בחינוך מיני. פעמים רבות קושי בתחום המיני מעיד על מצוקה במרחבי חיים אחרים. הנכונות לדבר על הקושי המיני מאפשרת לטפל גם במצוקות אלה".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"עבורי עפולה היא העיר הגדולה, המיקום שלה מאפשר נגישות לאוכלוסייה מגוונת מכל הישובים מסביב ולכן זה טבעי לי להנגיש שירות בעיר הזו".
מה הבנת על מטופלים במרוצת השנים?
"למרות השונות בין הפונים וסיבות הפנייה, כולם רוצים לחוות אושר בחייהם. אתגרים במרחב המיני פוגעים באיכות החיים שלהם ובמידת האושר שהם חווים".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"בגל הראשון הרבה מטופלים חששו להגיע לטיפול. המעבר לטיפול בזום היווה קרש הצלה במיוחד בעבור הללו שהתמודדו גם עם חרדה מהקורונה. הזום פרץ את מגבלות הזמן והמרחב. ביום אחד אני יכול לתת מענה מחדר הטיפולים לזוג שנוכח פיזית בחדר, אחר כך להעביר הדרכה לצוות שנמצא בעיר צפונית, לתת מענה לפונה שנמצא בעיר דרומית, לחזור לטיפולים בחדר ולסיים בהרצאה להורים בבית ספר במרכז.
"יעילות הטיפול בזום תלויה באיכות האינטראקציה שבין המטפל והמטופל. יש מטופלים שזקוקים לנוכחות בחדר הטיפול ויש מטופלים שטיפול דרך הזום מאוד אפקטיבי עבורם".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כל מפגש טיפולי או חינוכי הוא משמעותי, ואני מעריך את הנכונות של הפונים לגעת בכאב כדי להשיג שיפור בטווח הארוך. הסיפוק נובע מהיכולת להיות בשביל הפונים, ולעזור להם לקדם את איכות חייהם".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"בחודש אוקטובר אני מתחיל את לימודי הדוקטורט במחלקה למגדר באוניברסיטת בר אילן".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"תלמדו בצורה מסודרת ובמוסדות מוכרים. תפתחו קשרים מקצועיים עם קולגות מהתחום".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"אחרי הדוקטורט, ממשיך לתת מענה אזורי".

ליצירת קשר:

כתובת פיזית, מרכז רפואי מרום - רחוב יצחק נבון 3 קומה 4

טלפון 0522984013

מיל drorkoreen@gmail.com

אתר - drorkoren.co.il