תושב קרית חיים, יעקב בטיש (71), נישא השבוע לבחירת ליבו אולגה (53) במרכז השיקומי 'בית בלב' בנשר. 13 הנכדים של בני הזוג היו השושבינים. "בהתחלה זה היה נראה לא מציאותי, אבל עכשיו אני מבין שלאהבה אין גיל", אמר בנו, עוז בטיש.
2 צפייה בגלריה
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
זמן קצר לאחר גירושיו מאשתו הראשונה, היא הלכה לעולמה. מאז בטיש, נכה צה"ל שנפצע במלחמת ששת הימים, הקדיש עצמו לעבודה ולגידול שלושת ילדיו.
"אבא שלי, לוחם בגולני, הפגין אומץ וגבורה", סיפר השבוע בנו, עוז בטיש. "זה היה קרב מאוד טראומתי. אבא נפצע קשה ברגלו, ולמרות זאת, עם חצי רגל תלושה, הוא חילץ פצועים והרוגים תחת אש, כשהוא נושא אותם על גבו ומוריד אותם מהר.
"הוא יקיר העיר ומוזמן כאורח כבוד בימי הזיכרון והעצמאות. במשך 40 שנה הוא שימש נהג אגד והיה כל כולו בנתינה למשפחה ולגידול שלי ושל אחיותיי".
2 צפייה בגלריה
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
חתונה במרכז שיקומי. צילום: דפית חורי
לפני כ-15 שנה לערך, מספר עוז, הכיר אביו את אולגה בבריכת הטיפולים של בית הלוחם. "הוא היה מגיע לבריכת הטיפולים, אולגה היתה מגיעה לבקר חברה שעבדה שם, וכך הם הכירו. האהבה פרחה ביניהם, והם עברו לגור יחד. הם מתגוררים בקרית חיים יותר מעשור".
במרוצת השנים הצליח יעקב ללכת למרות הפציעה, אך לפני שלוש שנים מצבו הידרדר ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים. לפני כשלושה חודשים הוא אושפז בבית חולים בעקבות ניתוח הקשור לפציעה הישנה, אך בשל השכיבה הממושכת חלו סיבוכים, ובחודש ינואר, הוא הגיע למרכז הרפואי שיקומי "בית בלב" בנשר.
מסתבר שדבר נוסף הציק לו. "באחד הימים ראיתי שאבא שלי מאוד מוטרד. אז קצת לחצתי עליו לספר לי מה קורה והוא אזר אומץ והודה שהדבר שהוא הכי רוצה בעולם הוא להתחתן עם אולגה.
"אני מאמין שהוא חושב על זה כבר הרבה מאוד זמן, אבל לא היה נעים לו מאיתנו הילדים והנכדים מכיוון שהוא כבר מבוגר", סיפר עוז. "אבל כשהוא אזר אומץ ואמר את זה, אני ואחיותי נתנו לו את ברכת הדרך והוא הציע לה נישואים".
זוג האוהבים לא רצה להמתין למועד שבו ישתחרר יעקב מהשיקום, וההכנות לחתונה יצאו לדרך. "הם רצו להתחתן אחרי ל"ג בעומר, התאריך היה חשוב להם", סיפר עוז בהתרגשות.
"אנחנו היינו אחראים על ההפקה. בית לב נתנו לו להשתמש באולם במקום המשמש לכנסים, הבאנו כיסאות שולחנות, קייטרינג, שמלה לכלה וכל מה שצריך. הזמנו לאולגה לימוזינה שתיקח אותה מהבית. כל 13 הנכדים המתינו לה שם, ונסעו איתה לצילומים.
"לאחר מכן לקחו אוהב לבית בלב. זה היה מאוד מרגש, לא נותרה עין אחת יבשה. גם הם מאוד התרגשו. כנראה שבכל גיל אנשים רוצים לסגור מעגל, ולהתמסד עם בחיר ליבם.
"הם חיים ביחד כבר עשר שנים, והחתונה נותנת לזה משמעות אחרת. כשהוא אמר לי את זה לראשונה, בתחילה הרמתי גבה. זה היה נראה לי לא מציאותי, אבל עכשיו אני מבין שכנראה לאהבה אין גיל".