ככל שהדירוג של האתר יהיה גבוה יותר, כך גם המיקום שלו בדפי התוצאות יהיה גבוה יותר. אם אתם תוהים מדוע חשוב שהאתר שלכם יופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי של גולש, חשוב מאוד כי המקום הראשון שעולה בדף התוצאות של כל חיפוש זוכה בממוצע של 35 אחוזים מהקלקות הגולשים, המקום השני מקבל כ15 אחוזי הקלקות והמקום השלישי מקבל 10 אחוזי הקלקות. כלומר, ככל שהאתר שלכם יהיה במקום טוב יותר בדף החיפוש בגוגל, כך יבחרו בו יותר גולשים.
1 צפייה בגלריה
פרמה גורי
פרמה גורי
WEBS
(צילום: canva)
כיצד מקבלים דירוג גבוה מהאלגוריתם של גוגל? הדרך לקבלת דירוג גבוה בשני הפרמטרים הללו הוא שיווק תוכן. כלומר, יש להעלות לאתר תוכן איכותי, לשלב בו מילות חיפוש נפוצות שקשורות לתחום שבו אותו אתר עוסק וכן, להעלות את התוכן בתדירות גבוהה. ישנם לא מעט סוגי תוכן שיכולים לסייע לדירוג האתר שלכם. כך לדוגמא: מדריכים מהווים את אחת מהדרכים הטובות ביותר לבצע שיווק באמצעות תוכן. כדאי שיהיה לכם בלוג באתר או מדריכים שונים. מעבר לכך, חשוב מאוד שכל התוכן שתספקו באתר יעניק ערך לגולשים. כתיבת מאמרים מקצועיים הנוגעים לתחום שלכם יסייעו לכם, בדומה למדריכים להרוויח נקודות זכות מהאלגוריתם של גוגל ולבסס את המעמד של האתר שלכם כבעל סמכות בגוגל. כדאי לשלב גם מאמרים מקצועיים שנוגעים לתחום שלכם באתר, להפוך לאוטוריטה בתחום ולייצר מוניטין גבוה אצל גוגל ואף אצל גולשי האתר. באתר יש לשלב גם מאמרי קידום אתרים המכילים מילות מפתח ספציפיות שהתבצע חקר מילות מפתח אודותן.
האם כמות התוכן חשובה? כמות התוכן חשובה רק במידה והתוכן הוא אכן איכותי, מעניק ערך לגולש ועוד. כמות תוכן משמעותי מדי שחוזרת על עצמה, מועתקת, לא מכילה מילות מפתח רלוונטיות ועוד, לא באמת תתרום לקידום האתר שלכם. על כן, חשוב לשלב תוכן איכותי באתר המתבסס על כמה עקרונות חשובים: ראשית כל, יש לבצע מחקר מילים בגוגל. מילות מפתח או ביטויי מפתח הם הביטויים שאנשים מחפשים במנועי החיפוש. אם אתם מעוניינים לקדם אתר כלשהו, עליכם לדעת מהן מילות המפתח שאנשים מחפשים בכדי למצוא אתרים בתחום שלכם. באמצעות מחקר מילות מפתח שרלוונטי לאתר שלכם, תוכלו ליצור תוכן שיגרום לאתר להופיע במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר גולשים מחפשים את המילים הללו. באמצעות מחקר מילים ניתן לקבל גם תמונת מצב של המיקום שלכם בדפי התוצאות של גוגל, עבור כל ביטוי חיפוש שקשור לאתר שלכם וזאת בכדי שתדעו היכן אתם עומדים מבחינת כל ביטוי. ישנם כמה כלים לביצוע מחקר מילים במנוע החיפוש של גוגל ומקדם אתרים מקצועי ומנוסה ידע כיצד לבצע את חקר מילות המפתח הרלוונטי והנכון ביותר.
איכות התוכן חשוב מאוד לדעת שככל שהאלגוריתמים של גוגל משתדרגים ומתקדמים כך עולה הדרישה לתוכן איכותי. תוכן שמכיל מילות חיפוש נפוצות, אך לא בצורה מוגזמת מדי, יסייע לאלגוריתם של גוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי לחיפושים מסוימים בהתאם למילות המפתח שאתם מקדמים וכן בהתאם לחיפושים דומים שקשורים לתחום שבו האתר שלכם עוסק. בנוסף ליעילות הטכנית הברורה של התוכן, תוכן איכותי גם גורם לגולשים שמגיעים אליכם לסמוך על האתר שלכם ולהאמין שמדובר על אתר מקצועי, מה שמעלה את משך הזמן שהם ישהו באתר ומעלה את הסבירות שהם יחזרו אליכם בעתיד. משך הזמן שבו גולש נשאר באתר שלכם מעיד גם על חווית המשתמש. תוכן שכתוב טוב, מעניק מידע בעל ערך אמיתי לגולש ומייצר חווית משתמש טובה, מקדם את האתר בגוגל ללא ספק.
ומה מבחינת אורך הטקסט? בעיקרון, כמה שהתוכן יהיה ארוך זה יהיה יותר טוב, אך חשוב מאוד שתזכרו שאסור לאורך התוכן לבוא על חשבון איכות התוכן. חשוב לשמור על מינימום 500 מילים בכל טקסט על מנת לוודא שהמאמר שלכם יניב את התוצאות הרצויות והנדרשות. כמובן שחשוב מאוד לבחור בכותבי תוכן מקצועיים שמכירים היטב את העבודה על מנת שיכתבו לכם תוכן איכותי, אך מעבר לכך, חשוב מאוד גם לבחור בחברה לקידום אתרים שמכירה היטב את התחום של התוכן ואת החשיבות וההשפעה שלו על קידום האתר שלכם ובהתאם לכך, תבצע את כל הפעולות הנדרשות בשימוש בתוכן באתר שלכם. קידום אתרים עם חברת WEBS מהווה את הדבר הטוב ביותר עבור האתר שלכם.