לקוחותיו הקבועים של עמוס טרבלסי מעפולה, הבעלים של 'שיפודי עמוס' בעיר, החלו לדאוג לאחרונה לבעל העסק האהוב לאחר שראו אותו בגרסה מצומצמת של 27 קילו פחות. "חושבים שחליתי במשהו או שואלים איזה ניתוח עשיתי", הוא צוחק.
טרבלסי עשה מהפך אדיר: "הייתי פותח את הבוקר עם פיתה וחצי שווארמה או באגט שווארמה", הוא מודה. מדי יום הוא שואף את ריחות האוכל במסעדת הבשר העפולאית, שפועלת כבר 21 שנה. "כל החיים שלי עבדתי סביב מזון. אני אוהב לאכול. העובדה שאני עובד במקום כזה וצריך לטעום ולאכול כל היום מהאוכל, זו אחת הסיבות שגרמו לי לעלות במשקל. במיוחד בלילה, כשאני עובד בשעות מאוחרות והולך לישון על בטן מלאה. הייתי אוכל המון לחם - לפחות ארבע פיתות ביום".
1 צפייה בגלריה
עמוס טרבלסי. הכל בזכות תזונה נכונה | צילום: שרון צור
עמוס טרבלסי. הכל בזכות תזונה נכונה | צילום: שרון צור
עמוס טרבלסי. הכל בזכות תזונה נכונה | צילום: שרון צור
טרבלסי בן ה־62, נשוי, אב לחמישה ילדים וסבא ל־14 נכדים, זוקף את השינוי הגדול שעשה למכון הגמילה מעישון ומהתמכרויות 'אברהמסון', שהצליח לטענתו לגרום לו לעשות מה שאף אחד לא הצליח קודם לכן - להיגמל מהרצון לאכול. "עשיתי בעבר כמה דיאטות ולא הצלחתי להתמיד בהן. הייתי עולה ויורד במשקל באופן קבוע. בתקופה הכי גרועה שקלתי 116 קילו. זה עשה לי המון בעיות בריאותיות: קודם כל, זה השפיע על הסוכר. הגעתי למצב שאני בקושי יכול להתכופף או ללכת. לא ישנתי טוב בלילה, הייתי ישן בישיבה כי היה לי קשה לנשום".
בגלל בעיות השינה הגיע טרבלסי למעבדת שינה בטכניון בחיפה. "הפרופסור אמר לי 'אני מוכן להבטיח לך שהמוות שלך יהיה תוך כדי שינה'. סבלתי מדום נשימה בשינה והמשפט הזה התחיל לחלחל בי".
הוא חשב לעשות ניתוח, אבל קודם החליט לתת צ'אנס ל'אברהמסון'. "הגעתי סקפטי אבל הם עזרו לי להיגמל מהרצון לאכול. השינוי הגיע בראש. למדתי להוריד את הקמח, הסוכר והגלוטן". את התהליך החל לפני כתשעה חודשים ובתוך שבועיים הוריד חמישה ק"ג. כיום כאמור הוא שוקל 27 ק"ג פחות - מ־116 קילו ירד ל־89.
היו לך משברים בדרך?
"היו נפילות. אחרי חודש כבר הלכתי לפגישת חיזוק, הם נותנים לך חיזוקים. אם אתה רואה שאתה מתחיל לנגוע בסוכר וגלוטן אתה מגיע לעוד מפגש והם עוזרים לך. עשיתי פשוט סוויץ' בראש".
איך אתה מרגיש כיום?
"אני מרגיש טוב, אבל עדיין לא סיימתי את התהליך. התוצאות הן מדהימות ולא רק לגבי המשקל. הסוכר שלי היה בשמיים, היום הוא עומד על 95-85. הכולסטרול בדם ירד, הרופאה שלי אמרה לי '13 שנה לא היו לך בדיקות כאלו טובות'. אני הולך יותר מהר ומצליח לעשות הרבה דברים שלא עשיתי בעבר. פעם הייתי רואה נייר על הרצפה ומתעצל להתכופף להרים אותו. פעם הייתי במכנסיים מידה 50-48, היום אני מידה 40-38. זה לא ייאמן".
מרגיש שקיבלת את החיים במתנה?
"אני לא יודע אם קיבלתי את החיים במתנה, אבל בוודאי קיבלתי משמעות לאוכל. אני אוכל הכל, רק בלי לחם. יותר סלט, בשר בלי שומן. יש הרבה דברים היום ללא גלוטן, זה לא מה שהיה פעם".
בימים אלה מנסה טרבלסי להכניס את התזונה הבריאה גם לעסק שלו. "אני מחפש פיתות ללא גלוטן, אבל כאלה שלא מתפרקות. אני רוצה שגם לאנשים שלא אוכלים גלוטן תהיה אופציה ליהנות מהשווארמה".