ביום שלישי נקבל את התשובה: האם ז'קי לוי יחזור לראשות עיריית בית שאן? או שמא ראש העירייה המכהן רפי בן שטרית ייבחר לקדנציה שנייה ברציפות? אפילו זקני בית שאן לא זוכרים דו קרב פוליטי כל כך מסקרן בין שני היריבים, שבעבר שיתפו פעולה.
2 צפייה בגלריה
רפי בן שטרית | צילום: שרון צור
רפי בן שטרית | צילום: שרון צור
רפי בן שטרית | צילום: שרון צור
זו היתה מערכת בחירות סוערת למדי, כשההתכתשויות בין שני המחנות התנהלו בעיקר ברשתות החברתיות. מערכת בחירות שבה ראש העירייה המכהן בן שטרית הציג את העשייה הרבה שלו, שכללה שיקום מצבה הכספי של העירייה ומהפכה בתרבות, בחינוך ובתעשייה וכמובן המשך עידוד הבנייה בעיר. מנגד ניצב לוי, ראש העירייה לשעבר וסגן שר הבינוי והשיכון, שניהל מערכת בחירות שבה טען כי העיר בנסיגה ולכן הוא בחר לשים את טובתו האישית מאחור ולחזור לפוליטיקה המקומית כדי להציל את העיר.
2 צפייה בגלריה
ז'קי לוי | צילום: שרון צור
ז'קי לוי | צילום: שרון צור
ז'קי לוי | צילום: שרון צור
מערכת הבחירות הזו התנהלה גם בהמון חוגי בית שבהם שני המועמדים הסבירו, כל אחד על פי סגנונו, מדוע הוא זה שצריך להחזיק בהגה ראש העירייה.
חלק מהתושבים טוענים כי לוי ינצח בבחירות בפער דו ספרתי, אחרים סבורים כי יש כלפי בן שטרית הערכה עצומה בעיר על העשייה שלו ולכן מדובר במרוץ צמוד שבסופו בן שטרית עשוי גם לנצח. יש גם כאלה שמזכירים את הדרמה הגדולה שקרתה בבחירות 2013, שבה בן שטרית, שהיה מועמד שאף אחד לא נתן לו סיכוי להיבחר, בכל זאת ניצח את לוי – ראש עירייה מכהן.
האם יש משהו בקמפיין שעשיתם ואתם מצטערים עליו?
בן שטרית: "אני לא מצטער על שום דבר בקמפיין. יש לנו קמפיין מדויק, נפלא ובעיקר קמפיין מנצח".
לוי: "ניהלנו קמפיין מלא באהבת חינם. לא נגררנו להכפשות ולהשמצות ואני גאה על כך מאוד".
מה המשפט האחרון שיש לכם להגיד לתושבים רגע לפני הבחירות?
בן שטרית: "תושבי בית שאן יקרים, תבחרו מהראש ולא מהבטן. אל תיתנו יד לחזרה לימים קודרים ואפלים. תנו יד להמשך הצמיחה והפיתוח של העיר".
לוי: "ביום רביעי בבוקר נתחיל כולנו את המסע לשיקום העיר האהובה שלנו וננקה אותה משנאה ומהשמצות".
מה תהיה השורה הראשונה בנאום הניצחון שלכם?
בן שטרית: "שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד".
לוי: "תודה לקב"ה, תודה למשפחתי, תודה לפעילים המדהימים שלי ועכשיו יש לכולנו עיר לתקן ולהביא אותה לפסגות. 12 שעות נתקן נזקים, 12 שעות נעבוד לשפר".