אלי ברדה (61), ראש עיריית מגדל העמק, לא מתכוונן לפרוש גם אחרי 20 שנות כהונה בתפקיד. להפך, הוא בטוח שכראש עיר ותיק יש לו את כל הניסיון הדרוש כדי להמשיך ולהצעיד את מגדל העמק קדימה והוא נחוש לנצח בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים.
1 צפייה בגלריה
אלי ברדה (צילום: שרון צור)
אלי ברדה (צילום: שרון צור)
אלי ברדה (צילום: שרון צור)
ברדה, נשוי ואב לארבעה, משמש גם כיו"ר האספה הכללית של השלטון המקומי, כיו"ר מועצת הרשות לפיתוח הגליל וכיו"ר אשכול גליל עמקים שבו חברות 15 רשויות מהגליל. הוא בעל תואר בהיסטוריה של המזרח התיכון ותואר שני במדעי המדינה ויחסים בינלאומיים.
אחרי 20 שנה בתפקיד, לא נמאס לך? מאיפה הכוח?
"מגדל העמק היא מפעל חיי ומקור האנרגיה וההשראה שלי, כל הכוחות והמוטיבציה שלי. כשאתה רואה את מה שאתה עושה ואת התוצאות, אז אתה מסתער במלוא הכוח על המשימה הבאה. זו מהות חיי. יש בי הבעת אמון מתמשכת, וזה מה שייתן לנו את הכוח בבחירות".
חשוב לו מאוד הקשר עם התושבים. "אני נמצא בכל אירוע שמח ובכל דבר עצוב", הוא מעיד, "אני יודע בדיוק מה קורה עם התושבים בכל יום. אני שולח מזל טוב אישי לתושבי שחוגגים יום הולדת, ואין דבר שאני לא יודע שמתרחש בעיר. אני מעודד, מעורב ומפרגן, זה חשוב לי מאוד".
האם יש מחיר אישי לכל כך הרבה שנים של עשייה ציבורית?
"כל איש ציבור שמשרת נאמנה יודע שיש מחיר אישי והנפגעים העיקריים הם המשפחה, האשה, הילדים והנכדים. בדרך כלל הבית סופג את המחיר. הייתי הרבה שנים איש צבא, שימשתי כסגן אלוף וגם אז הילדים לא ראו אותי. יש מחיר אישי, אבל המשפחה היא הכוח שלי".
אתה ראש עיר כבר 20 שנה, ויש הטוענים כי בשנים האחרונות לא זז כלום בעיר.
"מי שטוען את זה זו קנטרנות לשמה. בקדנציה האחרונה נעשו הרבה דברים והיא מרגשת במיוחד. נחתם הסכם גג ל־6,000 יחידות דיור ומיליארד שקל לפיתוח. בקדנציה הקודמת נבנו 1,500 יחידות דיור, בנוכחית נתנו היתרים ל־1,500 יחידות, 700 כבר בבנייה. יש לי שלושה אזורי תעשייה שמהווים מקור לתעסוקה, לכלכלה ולתעשייה. יש 70 מפעלים ואחוז אבטלה נמוך במגדל העמק. מי שאומר שאין עשייה, שיחשוב טוב טוב. עכשיו אנחנו לקראת שני פרויקטים נוספים שאחד מהם הוא התחדשות עירונית. ברחוב העצמאות ייבנו שלושה בניינים מחדש והתושבים ישדרגו את הדירות שלהם, נכנסנו לתוכנית מיגון לאומית, מבנים יחוזקו נגד רעידות אדמה, ממ"דים ייבנו כהגנה מטילים, חצי מגדל העמק נכנסת לתוכנית הזו".
אחרי 20 שנה, ברדה לא מרגיש את עייפות החומר, אך מבטיח להכשיר את הדור הבא לתפקיד. "יש לי ניסיון ואני רוצה להמשיך בעשייה", הוא אומר, "בקדנציה הזו אכשיר אנשים שראויים לרוץ ולעמוד בראשות העיר, אכשיר אותם להתמודד על אמון הציבור ואאציל סמכויות. כמובן שאקדם פרויקטים גדולים במקביל".
ומה השאיפות הלאה? כמי שראה לאן פנו קודמיו בתפקיד, גם ברדה מכוון גבוה. "ראיתי את ראשי הערים שהיו לפניי, שניהם היום שגרירים במדינות. הדבר הזה קוסם לי מאוד ואני חושב שאני יכול לייצג אותנו נאמנה בעולם", הוא מסכם.