בתיה אדרי (62) מעפולה, ששימשה במשך 37 שנים כמורה וכמחנכת בבית ספר 'אלון יזרעאל' ומוכרת בעיר, נבחרה להיות מספר 3 של ראש העירייה יצחק מירון. אדרי משמשת בארבע שני האחרונות כמורה במשרד החוץ בחברת 'אי־טיצ'ר גרופ'.
1 צפייה בגלריה
בתיה אדרי. חברה שנים עם יצחק מירון (צילום: אלבום פרטי)
בתיה אדרי. חברה שנים עם יצחק מירון (צילום: אלבום פרטי)
בתיה אדרי. חברה שנים עם יצחק מירון (צילום: אלבום פרטי)
אדרי, שמגיעה מתחום החינוך, מתכוונת לתת את הדעת ולתרום מניסיונה כמובן בתחום הזה. "חינוך בעיניי הוא אחד הדברים החשובים ביותר לקידום העיר והילדים. אני אעשה כל מה שאני אוכל כדי לתרום מהניסיון והידע שלי בקידום החינוך. זה התחום שלי ואני לא הולכת להתפרש לתחומים אחרים", היא אומרת.
על הטענות שמצב החינוך בעיר נמצא בירידה היא משיבה באופן נחרץ: "מי אומר שהחינוך מידרדר? מי שיש לו אינטרס. אני אומרת בפירוש שזה לא נכון. יש לי שלוש בנות שסיימו את מערכת החינוך בעיר. הבכורה שלי היא רב סרן בחיל רפואה ובעלת תואר שני במנהל מערכות חינוך, הקטנה שלי עורכת דין ומשפטנית ושתיהן תוצר החינוך של עפולה. אני יכולה לתת רשימות על תלמידים לאן הם הגיעו - משופטים, עורכי דין וכדומה. מערכת החינוך נמצאת בכיוון הנכון. ממוצע הזכאויות לבגרויות מדבר על תעודת בגרות איכותית של 4 ו־5 יחידות באנגלית ובמתמטיקה", מציינת אדרי, "אני לא מדברת רק על הישגים, אלא גם על אזרחים טובים ואיכותיים שאני רוצה לקדם וזה בא דרך החינוך".
אדרי מסבירה מדוע החליטה להצטרף לעולם הפוליטי. "החלטתי להצטרף לאור המצע של אבי אלקבץ בנושא צביון העיר - אני מאוד כועסת על הנושא הזה. אני חושבת שהוא משחיר את הפנים של העיר עפולה. הנושא הזה מאוד מסעיר אותי כי אין לו שום בסיס וזו הסיבה שהחלטתי להיות פעילה כדי שמירון יזכה".
אשת החינוך אומרת שההיכרות עם מירון היא רבת שנים והיא אף חינכה את בתו. "היכרותי עם איציק החלה בכיתה ח' עת ירד לגור בעפולה. את ספסל הלימודים בתיכון חלקנו יחד. זו חברות של שנים. הצטרפתי למירון כי אני מאמינה שהוא ראש עיר מצוין", היא מסבירה את החבירה לראש העיר, "אי אפשר להתעלם מכך שבחמש השנים האחרונות הוא הוביל לקידום ולפיתוח העיר".
ממטה אלקבץ נמסר בתגובה: "סוגיית הציביון היהודי בוערת בעיר כבר ארבע שנים תוך התעלמות מוחלטת של ראש העיר שרק לאחרונה התחיל בלית ברירה לדבר על ציביון יהודי. מי שאמר שלא אכפת למירון שציביון העיר ישתנה היה תת אלוף במיל דוד סויסה מקורבו של מירון וזאת כבר בשנת 2015. האם גם זה לא נכון וסויסה משחיר את פני העיר? אלקבץ לא יתן יד להפיכת עפולה לעיר מעורבת".