ניר חבקין, המועמד לראשות מועצת רמת ישי וראש המועצה לשעבר, לא נח לרגע. בכל ערב בשבועות האחרונים הוא מניע את רכבו, מחנה אותו בנקודה מסוימת ביישוב ויוצא לסיור רגלי ברחובות ובשכונות. "אני צריך לחוש את השטח, זו לא חוכמה לראות את הדברים כשאתה מסייר ברכב, יש דברים שרואים רק כשאתה מסייר רגלית בית הבתים כמו מדרכות שבורות ולכלוך, אלה דברים שחשוב לי לראות בעיניים", הוא מסביר.
1 צפייה בגלריה
ניר חבקין. "אני מוכן לאתגר"  צילום: שרון צור
ניר חבקין. "אני מוכן לאתגר"  צילום: שרון צור
ניר חבקין. "אני מוכן לאתגר" צילום: שרון צור
חבקין בן ה־59, נשוי ואב לשניים, בעל תואר ראשון בחינוך ותואר שני במינהל ציבורי, כיהן כראש מועצת רמת ישי במשך כעשור בין השנים 2008-1998. בתפקידו האחרון ניהל את אגף השפ"ע בעיריית מגדל העמק. לפני כמה חודשים הכריז על התמודדותו לראשות המועצה, לדבריו לאחר לחצים של תושבי רמת ישי שביקשו ממנו לחזור ולהנהיג.
בחודשים שעברו מאז הודיע על התמודדותו חבקין עובד קשה וחורש את השטח כדי לדעת ולאמוד בדיוק את צורכי התושבים. "כל החיבורים שהיו במועצה אינם. ככל שהזמן עובר ואני משוחח עם התושבים, אני מצליח להבין עד כמה הם רוצים שינוי. מרגישים את זה ברחובות".
לדבריו, יש מפגעים סביבתיים רבים ברמת ישי, והוא שומע תלונות על המצב הקיים כמו מדרכות מפורקות וחוסר הסעות בחינוך.
לאחרונה התחזק מחנה חבקין בתוספת משמעותית - רונן עקיבא, יו"ר ועד ההורים היישובי. לדברי חבקין, זו בדיוק התוספת שהיתה חסרה לו. "יש לנו אנשים טובים איכותיים וותיקים שרצים איתי, ורונן הוא מה שהיה חסר לי בגזרת הצעירים. הוא מוכר ומוערך ואני שמח שעשינו את המהלך הזה".
חבקין טוען שיש לו סיכוי טוב לחזור להיות ראש מועצה בשל הניסיון הרב שצבר, היכרות התושבים עם פועלו ובעיקר בזכות הרוח החדשה והתוכניות שלו. “אני מוכן לאתגר ולא מפחד לחזור לראשות המועצה. יש הרבה דברים לתקן, וצריך להתחיל בעבודה", הוא מסכם.