נושא החינוך הוא החשוב בעיני רוב תושבי עפולה בבואם לקבוע במי לתמוך בבחירות הקרובות. כך עולה מתוצאות משאל הבחירות של מיינט העמק. 60 יום לבחירות העירוניות פרסמנו משאל כדי לבדוק מה אתם חושבים על מצב העיר ואיך תכריעו בהצבעתכם ב-30 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
לאחר שבוע של הצבעה ולאחר שענו עליו כ-450 מתושבי העיר, אנו מפרסמים את תוצאותיו. חשוב לציין שאין לתוצאות משמעות מדעית כלשהי מאחר ומדובר במשאל אינטרנטי ולא בסקר.
על השאלה מה הנושא הכי חשוב שלפיו תצביע בבחירות? 65.3 אחוז מהגולשים ענו כי הנושא הוא חינוך. הנושא השני שחשוב לתושבים הוא תברואה וניקיון - 16.1, 9.6 אחוז יצביעו לפי עלות המסים העירונים, ו-9 אחוז לפני נושאים של דתיים וחילוניים.
על השאלה מה הדבר שהכי חשוב לך במועמד לראשות העיר? 71.2 אחוז מהגולשים סבורים שהכי חשוב היא יכולת ביצוע מוכחות, 22.7 אחוז ציינו את נגישותו לתושבים כדבר הכי חשוב בעיניהם, 4.1 אחוז ענו השתייכות פוליטית ו-2 אחוז ציינו השכלה ורקע כמרכיב החשוב שהם מחפשים במועמד.
על השאלה איך היית מדרג את העיר מבחינת הדימוי שלה? 26.9 אחוז מגדירים את עפולה כעיר שכיף לגור בה. 35.5 אחוז חושבים כי מדובר בעיר במצב בעייתי שדורשת תיקון. 37.6 אחוז חושבים שיש פה ושם מה לשפר.
על השאלה איך היית מגדיר את רמת החינוך בעיר? 9.3 אחוז מהתושבים מגדירים את רמת החינוך בעיר מצוינת ו-30 אחוז מגדירים אותה טובה. 27.9 אחוז מהגולשים מגדירים אותה סבירה, ו-32.9 אחוז חושבים שרמת החינוך טעונת שיפור.
על השאלה עד כמה אתה מרוצה ממצב התחבורה בעיר והסביבה? 41.4 אחוז השיבו "הצילו, חיים מפקק לפקק", 29.4 אחוז מהתושבים מרוצים מרמת התחבורה בעיר ומציינים שהמצב בסך הכל סביר, הכל זורם ו-29.2 אחוז מהגולשים חושבים שיש לא מעט בעיות ועוד.
על השאלה עד כמה אתה מרוצה מרמת הניקיון בעיר? 32.5 אחוז מרוצים מרמת הניקיון בעיר, 41.5 אחוז מרוצים פחות או יותר, ו-26 אחוז ענו שרוב הזמן לא מרוצים.
על השאלה איך היית מגדיר את אפשרויות הבילוי בעיר? תושבי עפולה סבורים שהם גרים בעיר שאי אפשר לבלות בה: 48 אחוז מהמשתתפים בסקר סבורים כי אין אפשרויות בילוי בעיר וחייבים לצאת מהעיר כדי לבלות. 20.6 אחוז ענו כי יש אפשרויות בילוי מגוונות, לכל הגילאים, 31.4 אחוז ציינו כי אפשרויות הבילוי מוגבלות, בעיקר בסופי שבוע.
על השאלה עד כמה שירותי העירייה נגישים ונוחים לך? 23.6 אחוז מהמשתתפים במשאל חושבים כי שירותי העירייה נגישים, זריזים וטובים. 40.4 אחוז ענו שיש ויש, התמונה לא אחידה. 36.1 אחוז טענו כי שירותי העירייה תקועים והם בפיגור לעומת ערים אחרות.
על השאלה האם אתה מרוצה מרמת הפיתוח הסביבתי בעיר – מסלולי אופניים והליכה, פארקים, גני שעשועים ועוד? 34.4 אחוז מהמשתתפים ענו כי הם מאוד מרוצים מהפיתוח הסביבה כולל מסלולי אופניים והליכה, פארקים וגני שעשועים. 41.2 אחוז מרוצים חלקית וסבורים שיש הזנחה מסוימת ו-24.4 אחוז ענו שהם מאוכזבים כמעט בכל תחום.
השאלה האחרונה בסקר הייתה האם היית ממליץ לחברים שלך לעבור לגור בעפולה. 43.5 אחוז ענו "בוודאי, בכל הזדמנות". 40 אחוז השיבו "לא בטוח, היא לא להיט" ו-16.5 אחוז היו עוד יותר קיצוניים וטענו כי "לעבור לכאן? חס וחלילה".
יצוין, כי מדובר במשאל שאינו מייצג והוא מסתמך על פלטפורמה אינטרנטית.