הליכוד בראשות ז'קי לוי והבית היהודי בראשות מוריס מיארה, ירוצו ברשימה משותפת בבחירות למועצת העיר ויתמכו בז'קי לוי לראשות העיר.
שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט הגיע ביום רביעי (אתמול) לבית שאן לטקס חתימת הסכם הריצה המשותפת בין תנועת הליכוד לבין הבית היהודי. הרשימה בראשות ז'קי לוי צפויה להיות הרשימה הגדולה במועצת העיר לאחר איחוד הכוחות הזה, כאשר היא תכלול לפי הסדר את ז'קי לוי במקום הראשון, חזי חרוב במקום השני, מוריס מיארה במקום השלישי, יפה כהן במקום הרביעי ורונן גרשוני מהבית היהודי במקום החמישי. השמות הנוספים ברשימה ייחשפו בהמשך.
1 צפייה בגלריה
הנבחרת המשותפת יחד עם שר החינוך נפתלי בנט | צילום: מטה הליכוד בית שאן
הנבחרת המשותפת יחד עם שר החינוך נפתלי בנט | צילום: מטה הליכוד בית שאן
הנבחרת המשותפת יחד עם שר החינוך נפתלי בנט | צילום: מטה הליכוד בית שאן
לוי ומיארה ניהלו את המגעים בחודשים האחרונים אחרי שזכו לברכתם של בנט ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו. "יש לי הערכה רבה למוריס שתמיד עוסק בצורכי ציבור ולז'קי שאת פועלו אני מכיר מהכנסת והממשלה", אמר בנט, "מה שקורה כאן לא מובן מאליו והוא נעשה למען בית שאן ותושביה. ז'קי, אני מאחל לך שתהיה ראש העיר ברוב גדול ויחד עם מוריס תדאג לציונות הדתית ולעיר כולה. היכולת של ז'קי לחבר בין תרבויות, בין מגזרים ובין דעות שונות זאת תכונה יוצאת דופן שדרושה למנהיג. ממשלת ישראל תעמוד מאחורי בית שאן".
סגן השר אלי בן דהן אמר: "המהלך הוא למען בית שאן ואני מברך עליו. כל הכבוד למוריס ולז'קי על שילוב הידיים למען בית שאן".
בתום טקס החתימה אמר לוי: "נעשה כאן מהלך חשוב למען בית שאן כולה. אני מעריך את מוריס ואת יכולותיו ואני יודע שבכוחות משותפים נצליח להחזיר את התקווה ולהרים את בית שאן לגבהים חדשים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך בנט הבטיחו להמשיך ולסייע לעיר לאחר הבחירות, במיוחד בנושא החינוך ופיתוח העיר".
על ההליכה המשותפת אמר יו"ר הבית היהודי בבית שאן מיארה: "במהלך הזה ראיתי רק את טובת בית שאן מול עיניי. אנחנו רשימה שבאה מאהבה ומרצון טוב לסייע ולתרום לבית שאן ונתמוך בכל כוחנו בז'קי לוי לראשות העיר. בית שאן חייבת ממשלה מאחוריה והליכוד והבית היהודי הם מרכיב קריטי בהצלחה המשותפת. הבאנו תקציבים גדולים לעיר במהלך התקופה הזאת ונמשיך לעשות כך ביתר שאת בקדנציה הבאה בראשות ז'קי לוי. אני וז'קי לוי מלכדים את הבית כי בית שאן לפני הכל".