1 צפייה בגלריה
זיו ורהפטינג. "אנחנו צריכים להוביל צמיחה והתחדשות" (צילום: שרון צור)
זיו ורהפטינג. "אנחנו צריכים להוביל צמיחה והתחדשות" (צילום: שרון צור)
זיו ורהפטינג. "אנחנו צריכים להוביל צמיחה והתחדשות" (צילום: שרון צור)
ריח הבחירות הקרבות הולך ומתחזק: מתמודד שלישי על ראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל הודיע על הצטרפותו למרוץ - זיו ורהפטיג. האחרון יתמודד מול ראש המועצה המכהן אייל בצר ויו"ר מושב נהלל לימור רגב.
ורהפטיג, בן 49, נשוי פלוס שלושה, תושב היישוב הקהילתי אחוזת ברק, שירת 25 שנה בצה"ל בדרגת סגן אלוף והיה מעורב בניהול מערכות גדולות בעלות של מיליונים. מאז שהשתחרר הוא עוסק בניהול פרויקטים, בעיקר תקשוביים, מחשוביים וסייבר.
בפוליטיקה המקומית הוא מעורב בהתנדבות כבר כמעט 20 שנה - תשע שנים בוועד היישוב של אחוזת ברק ועשר שנים כנציג היישוב במליאה. "אני בקי בכל התהליכים שקורים במועצה", הוא אומר, "ההיכרות שלי במגוון הנושאים שהמועצה מטפלת בהם היא גדולה מאוד, ולכן הניסיון והידע שאני מביא יכולים לסייע למועצה כבר מהיום הראשון".
ורהפטיג שולל את העובדה שבבחירות הקודמות הוא נכשל. "במועצה האזורית עמק יזרעאל היה נהוג שאין בחירות. בפועל הבחירות היו הסכמות בין היישובים במי לבחור", הוא אומר, "אני מוכרח לציין שהרבה מאוד מתושבי העמק שפוגשים אותי ופגשו אחרי הבחירות, חיבקו ונישקו אותי, כי העריכו מאוד את הצעד שלי. מישהו מהקיבוצים אמר לי 'עשית מעשה גדול'. בפועל זו הפעם הראשונה שבאמת היו בחירות בעמק יזרעאל. אני לא אומר שאין דמוקרטיה, רק שהיה נוח להסתכל על הדברים טיפה שונה. אני חושב שעכשיו תקרת הזכוכית נפרצה ואנשים מבינים שהם צריכים שינוי".
מבחינתו של ורהפטיג, הגיע זמנו של ראש המועצה הנוכחי לפנות את מקומו. "אני לא מחלק לאף אחד ציונים, אבל אני חושב ש-12 שנות כהונה של אייל מיצו את עצמן. צריך להגיד לו תודה על השנים האלה ולהסתכל קדימה. אנחנו צריכים להוביל צמיחה והתחדשות שיובילו לתנופה חדשה בעמק, שנוכל להחזיר את המועצה למקום הראוי לה בקדמת הבמה, אני לא רוצה להיות יהיר ולומר מספר 1, אבל זו בהחלט השאיפה. מדובר כמובן בתהליך, זה לא יקרה ביום אחד - אם זה בחינוך, תשתיות, תרבות וספורט. בסופו של דבר יש פה מארג של נושאים שצריך לטפל בהם, חלקם מנוהלים היום נכון וחלקם לא מטופלים נכון בכלל".
ורהפטיג סבור שיש מגמה של שמרנות גדולה במועצה, שמוליכה אותם אחורה. "מספיק שנסתכל על פעילויות המועצה שחוזרות על עצמן ולא מתעדכנות", הוא טוען, "פעילויות שהיו מקומיות והיוו סוג של חיבור בין הקהילות נגוזו, ואני שואף להחזיר אותן בחזרה ולהביא לשיתוף פעולה אזורי, גם בתחום התרבות, ההגנה על הסביבה ועוד המון נושאים אחרים".
מתמודדת נוספת שתרוץ השנה היא כאמור לימור רגב. לדבריו, רגב אינה האישה הראשונה שתתמודד על ראשות המועצה. "היתה בעבר בחורה שהתמודדה מול איתן ברושי, לפני כ-20 שנה", הוא מציין, "כל אחד שרוצה להתמודד זו זכותו, זו דמוקרטיה. יש שינוי במדינת ישראל וגם צה"ל הוביל מהפכה של קידום נשים. אלה דברים תהליכיים, הנשים רוצות לרצות וגם לימור, וזה בסדר גמור. העובדה שהיא אישה לא צריכה לעלות ולא להוריד, צריך לשפוט בצורה אובייקטיבית. אני בוודאי לא אגיד משפט שהוא בהקשר המגדרי, זה לא לעניין. צריך להגיד מה כל אחד מאיתנו עשה, עושה ומסוגל לעשות. אני חושב שאני הכי בשל והכי מתאים - לא מתוך טפיחה על השכם, אלא מתוך שיקול קר של בחינת הרזומה. אני היום מנהל פרויקטים של חברה מאוד גדולה שהם בערך פי שלושה ממה שמתנהל פה במועצה".
ראש המועצה אייל בצר סירב להגיב.