דימה ברוק, פעיל חברתי מעפולה, החליט להתמודד למועצת העיר כנציג קהילת יוצאי חבר העמים, לראשונה כמוביל רשימה עצמאית. "לתנועה שלי קוראים 'אחדות'. זה מסמל הרבה מבחינתי. אני כבר דור אחד וחצי בישראל ואני ישראלי לכל דבר שדובר רוסית", אמר.
2 צפייה בגלריה
דימה ברוק. מכוון ל־2 מנדטים
דימה ברוק. מכוון ל־2 מנדטים
דימה ברוק. מכוון ל־2 מנדטים
(צילום: סלבה סלבוצקי)
ברוק (47), נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ותואר הנדסאי באלקטרוניקה. ב-1991, כנער בן 14, עלה לישראל מאוקראינה ומיד לאחר הגעתו לארץ עלה על מדים והתחנך בפנימייה הצבאית של בית הספר הטכני של חיל האוויר, והמשיך לשירות קבע של 10 שנים.
ב-20 השנים האחרונות הוא מתגורר בעפולה. לדבריו, הוא החליט להתמודד למועצת העיר בכדי לעשות שינוי במצבה של קהילת דוברי הרוסית בעיר, ויש לו גם ביקורת על הנציגים כיום של הקהילה במועצה. "מאז שאני בעפולה ועד עכשיו במועצת העיר היו כל הזמן שני אנשים, שבדרך כלל כיהנו במועצה כסגני ראש העיר וסיפרו לאנשים כמה הם עובדים וכמה הם עשו ועושים למען יוצאי חבר העמים, אבל בתכל'ס הם לא עשו הרבה", טען ברוק.
מאז החליט להתמודד גיבש ברוק מספר נושאים בהן יתמקד אם ייבחר. "היום אין אחדות בין המגזרים בעיר", טען, "במשך שנים החזיקו את תושבי העיר דוברי הרוסית כמו בגטו. אני רוצה לשבור את זה. אני רוצה שתושבי העיר דוברי הרוסית יפסיקו לחיות בגטו. אני רוצה שהם ייצאו החוצה ויידעו מה קורה במדינה. הם חיים בתוך המדיה הרוסית ומאמינים לכל מה שמספרים להם".
"אני רוצה שתושבי העיר דוברי הרוסית יהיו מעורבים בחיים הישראליים ובתהליכים ולא רק שישתתפו באירוע בשפה הרוסית וזהו", הוסיף, "עד עכשיו היה נהוג שמחלקת הקליטה מטפלת בכל דוברי הרוסית, היא פחות הייתה עושה קליטה לעולים חדשים והייתה יותר מעורבת בחיים של דוברי הרוסית ומארגנת להם הופעות. ככה הם משאירים אותם באותה מסגרת, לא נותנים להם להיות ישראלים לכל דבר. כמובן שהבנים והנכדים שלהם כבר לא שם, אבל עדיין צריך לעבוד עם האוכלוסייה הזאת ולהסביר להם. יש לי ביקורת רבה על ראש העיר. בחמש השנים האחרונות עפולה היא אחת הערים עם אחוזי קליטת עולים הנמוכה ביותר. יש פה אולי עניין אסטרטגי של ראש העיר הנוכחי שהאוכלוסייה הרוסית בדרך כלל לא מצביעה לו".

2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס
סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס
סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

על פי ברוק הפוטנציאל של תושבי העיר דוברי רוסית הוא ארבעה מנדטים. "אני מכוון ל־2 מנדטים", מצהיר ברוק ועונה לשאלה האם יש לו שאיפה להיות סגן ראש עיר: "אני לא מתכוון לעבוד בעירייה ולא אקח תפקיד בשכר, לא משנה בכמה מנדטים אזכה. מעניינת אותי העשייה ולהיות בעל השפעה. גם שאר החברים ברשימה שלי באים לתרום ולא מחפשים תפקיד בשכר. הם אנשים עם עבודה מסודרת שהצליחו בחיים ורוצים שהילדים שלהם גם יישארו בעפולה".
המשנה לראש העיר ד"ר מיכאל ברקן וסגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס מסרו בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לטענות חסרות בסיס של רודפי ג'ובים מוניציפאליים".
מסיעת עפולה אחת של ראש העיר אבי אלקבץ נמסר בתגובה: "כנראה שדימה ברוק ממש מנותק מהנעשה בתחום העלייה והקליטה ועדיין לא השלים עם זה שבעפולה יש שני חברי מועצה מצוינים ובתוכם סגן ראש עיר האחראי על הקליטה. מחלקת הקליטה טיפלה בשנים האחרונות בקליטת מאות עולים, מבצעת פעילות ענפה לעולים החדשים והוותיקים ובעיר מוקם לראשונה בית לעולה. סביר להניח שדימה, שלאחר הבחירות הקודמות תמך באלקבץ, לא שם לב לכל הפרטים האלה".