המתמודד ה־11: המתווך ויועץ הנדל"ן אשר דהן הכריז על ריצתו לראשות עיריית טבריה. "אני בא ממקום נקי לתת מכישוריי למען טבריה. אני אנטי מפלגתי וטוב לכולם. אני בא לעשות ולשנות דברים למען הציבור, בלי נגיעה פוליטית לגוף כזה או אחר. אני חושב שאני בעל כישורים מצוינים בהרבה תחומים ושאני יכול לתרום המון כדי להרים את העיר הזאת מהמקום שבו היא נמצאת למקום מאוד גבוה", הוא מצהיר.
3 צפייה בגלריה
אשר דהן
אשר דהן
אשר דהן
(צילום: אביהו שפירא)
דהן (56), אב לתשעה, תושב טבריה כ־18 שנה, עוסק בתיווך, יזמות ונדל"ן מקרקעין. הוא המנכ"ל והבעלים של מכללת שערי נדל"ן ומחבר הספר 'חוק המקרקעין בישראל'. הוא גדל בראשון לציון ולאחר שירותו במשטרה הצבאית התגייס למשטרת ישראל ושירת בתפקידים מגוונים. לאחר שהשתחרר מהמשטרה חזר בתשובה, למד הוראה והיה מורה שלוש שנים, שלאחריהן הקים בית ספר מוכר שאינו רשמי של המגזר הדתי והיה 11 שנים מנהל בית ספר וגני ילדים.
לפני 18 שנה עבר לטבריה והתחיל ללמוד את תחום הנדל"ן. הוא התחיל כמתווך נדל"ן מסחרי ומגורים וניהל פרויקטים בקפריסין. היום מיזם הדגל שלו הוא ההתחדשות העירונית, שבמסגרתה הוא מלווה בין השאר את הפרויקט ברחוב המכבים בשכונת קריית משה.
לאחר לבטים רבים החליט דהן להיכנס לזירה הפוליטית בטבריה ולהתמודד לראשות העיר. "אני כבר שנתיים מתחבט בסוגייה. אף פעם לא הייתי מזוהה עם אף מפלגה. אני לא אוהב את הזירה הפוליטית, היא לא נקייה, אתה יוצר אוהבים ואנשים שפחות אוהבים, ולא הייתי רוצה להיות במקום הזה", הוא מסביר, "היום אני בא למקום הזה ממקום אנטי פוליטי לחלוטין. בשלושת חודשים האחרונים, כשהסתכלתי על רשימת המועמדים, קיבלתי סוג של הארה בעניין הזה והחלטתי כן להיכנס ולהתמודד".

ליזום ולשפץ

אחד האתגרים הדחופים בו ירצה לטפל במידה שייבחר הוא שיפור חזות העיר. "אני חושב שטבריה צריכה טיפוח ושיפור באופן דרמטי. מתיחת פנים לאורך ולרוחב, ואני מדבר על כל פינה בעיר. יש מקומות שנראים נורא ואיום, וצריך להסיר שם מכשולים שמסכנים את הציבור. זה הדבר הראשון שאגע בו ואפעל בכל הכוח".

3 צפייה בגלריה
בועז יוסף
בועז יוסף
בועז יוסף
(צילום: שרון צור)

גם בנושא התיירות יש לדהן תוכניות. "אפעל לעידוד פתיחת בתי מלון חדשים, צימרים ובתי הארחה ואקים משרד שיתמחה בשיווק, פרסום ועידוד תיירות באמצעות הדיגיטל. אם ניתן מינוף עצום לתיירות, בעלי העסקים יוכלו ליהנות מזה וגם אנשים מחוסרי פרנסה יוכלו להצטרף למעגל העבודה בתחום התיירות. זה דבר שמאוד נוגע לי ללב. יש כאן בתי מלון יחסית ישנים – מי שיחדש את המלון שלו זה יהיה טוב, ומי שלא יעשה את זה יצטרך לחדש אותו כי תהיה פה תחרות של מלונאות חדשה".
התחום השלישי שבו מתכוון לפעול דהן הוא התכנון והבנייה, שבו הוא מתמצא לפני ולפנים. "פה אני מתכוון ללחוץ על הגז הכי הרבה שאפשר. זה אומר למנף את הפרויקטים של פינוי בינוי, לעשות את הפרויקטים של חיזוק מבנים באופן מידי לאור הסכנה שנשקפת להם וליזום פרויקטים של שיקום שכונות בכל השכונות שעדיין לא קיבלו את האפשרות הזו. במקביל אעודד גם בנייה חדשה ושכונות חדשות. יהיה פה שינוי דרמטי, אתן את כל כולי כדי שהמקום הזה יפעל בצורה חזקה ומהירה תוך פיקוח של העירייה על אותם יזמים, שהם עומדים בסד הזמנים שהבטיחו לדיירים, ואנחנו כעירייה נדאג באמצעות מנהלת שנקים שיהיה פיקוח על אותו יזם שהוא עומד בחוזים מול הדיירים".

קראו גם:

במצע הבחירות אותו יפרסם דהן בהמשך, הוא יפרט עוד תוכניות כגון בתחום התעסוקה והחינוך. "בעניין התעסוקה יש לי כמה מיזמים ליצירת מקומות עבודה ועידוד בעלי הון לפתיחת מפעלים בטבריה. אני רוצה לבנות היכל תרבות גדול ומודרני עם כמות גדולה של מושבים, שאליו אפשר להזמין אמנים גדולים. מה שקיים זה מצוין, אבל לעיר גדלה ומתפתחת זה לא מספיק. אני מתכוון גם להרחיב את מוסדות החינוך להשכלה גבוהה ללימודי תואר נוספים, ושיפוץ גני הילדים ובתי הספר הקיימים. אלו הנושאים שייתנו תפנית חדה מאוד לעיר טבריה וישנו את תדמיתה מן הקצה לקצה".

חוק זה חוק

למה שהתושבים יבחרו דווקא בך?
"אני בא מעולם הנדל"ן. צברתי במשך עשרים שנה ידע חשוב מאוד בנושא, ויש לי גם קשרים ויכולות מקצועיות שאביא לטובת הציבור. אני לא בא לקבל תואר כבוד ומחיאות כפיים, אלא מגיע לתרום מהידע ומהכישרון שלי לטובת הציבור. אני לא שולל הצטרפות של חלק מהמועמדים, לחבור איתם יחד וליצור אג'נדה חזקה שתוביל לשינוי דרמטי בעיר. אני נרגש מהתגובות שקיבלתי, לא ציפיתי לזה. זה נתון שמצביע על כיוון. אני לא יודע מה יילד יום, יש לנו קרוב לארבעה חודשים וזה הרבה מאוד זמן. אני מבקש את המנדט מהציבור ושייתנו בי את האמון. מי שמכיר אותי מתחום הנדל"ן יודע שאני אדם מאוד רציני וחדור מטרה".

3 צפייה בגלריה
אשר דהן
אשר דהן
דהן. ניסיון בעולם הנדל"ן
(צילום: אביהו שפירא)

תתמודד גם למועצה?
"אני רץ גם למועצה. מי שרץ לראשות ולא למועצה הוא בלי כנפיים, ויהיה לו קשה ליישם את הדברים. אני כבר מקים את הרשימה, שיהיו בה אנשים משכמם ומעלה, אנשים בעלי חוזקות ובעלי מקצוע שימנפו את המטרות שעליהן דיברתי".