אחרי שנים של עשייה ציבורית למען הקהילה, הפעילה החברתית אורנה פרץ נכנסה לפוליטיקה המקומית והיא מתמודדת למועצת העיר קריית שמונה כשהיא ממוקמת כמספר 2 ברשימתו של מישל בן שימול לראשות העיר.
2 צפייה בגלריה
אורנה פרץ
אורנה פרץ
אורנה פרץ
(צילום: יותם שחר)
הטיקט החברתי איתו היא מזוהה הוא בדאגה לאוכלוסיות החלשות בעיר. "הגיע הזמן שיתחילו להסתכל על השכבות החלשות כבני אדם ולא כשקופים", היא אומרת השבוע, "אני מקווה מאוד שהתושבים יזכרו את מה שעשינו למענם במשך שנים ולא בשביל מקורב כזה או אחר. המטרה שלי להיכנס למועצה לא בשביל לחלק ג'ובים, אלא בשביל לפעול למען התושבים".

איפה 100 הדירות?

הסיבה להחלטתה בהבנה כי "בפעילות חברתית הרבה יותר קשה לעשות שינוי. כשאתה פונה לרווחה ולראש העיר ולנבחרי הציבור כפעיל חברתי, אתה לא מרגיש היענות. כל אחד זורק אותך ממקום למקום עם כל מיני תירוצים שהם שקריים לכאורה מבחינתי. כשראש עיר רוצה להרים פרויקט דרך משרד הבינוי והשיכון, הוא יודע לפנות אבל כשמדובר בסיוע מורכב לדיירים שמחכים במשך שנים לדיור ציבורי, פתאום זה לא נוגע אליו. אני חושבת שברגע שאני אהיה בפנים, אני אוכל להשפיע ולעזור".
במידה ותיבחר, פרץ מתכוונת להמשיך ולפעול, כאמור, למען האוכלוסיות החלשות בעיר כחברת מועצה ובפרט לדיירי הדיור הציבורי: "נאבקתי במיוחד להחזרת 100 יחידות הדיור שנתנו בעבר לסטודנטים במקום לייעד אותם לתושבים. מאות דירות שובצו בזכות המאבק שלי ובזכות שיתוף הפעולה המלא שלי עם מנהלת עמידר ומשרד השיכון, הכל למען התושבים".
פרץ מתמודדת כמספר 2 ברשימתו של מישל בן שימול. "דרך הפעולה שלי ושל מישל היא מאוד דומה", היא מסבירה, "מישל מאוד חברתי ועם ותק של המון שנים בפוליטיקה. הוא גם היה סגן ראש העיר הממונה על הבריאות ופעל בשיתוף פעולה איתי במאבק הדיור הציבורי. אני לא רואה מישהו אחר במועצה שפועל באופן מהותי לבעיות החברתיות המורכבות של התושבים".

2 צפייה בגלריה
מישל בן שימול
מישל בן שימול
מישל בן שימול
(צילום: יותם שחר)
קראו גם:

פרץ (57) נשואה, אם לשלושה וסבתא לשבעה נכדים, התחילה את פעילותה החברתית לפני כשמונה שנים כשהקימה את מאבק הדיור הציבורי ובמקביל נאבקה להחזרתו של חדר המיון הקדמי בקריית שמונה. פרץ התפרסמה לפני ארבע שנים כשהביעה את מחאתה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו על העברת חדר המיון מחוץ לעיר והוא ענה לה "את משעממת אותנו".

"צריך פה בי"ח"

השניים כבר הספיקו להיפגש מאז ועשו סולחה. גם היום היא נאבקת למען שיפור תחום הבריאות באזור והיא מתכוונת לעבוד יד ביד עם בן שימול ליישם את ההחלטה ההיסטורית שהעביר לאחרונה במועצת העיר על הקמת בית חולים בקריית שמונה. "מישל עבד על הפרויקט הזה ארבע שנים. אני חושבת שראשי הערים בעבר בקריית שמונה וגם הציבור מתפשרים יותר מדי. קרית שמונה צריכה שיהיה בה בית חולים, אין שום סיבה להגיד שאי אפשר. יש כל כך הרבה תקציבים שאפשר להביא לכאן והעיר הזאת צריכה להתקדם קדימה. אנחנו בירת הגליל ואנחנו הולכים אחורה. לעיר הזו יש פוטנציאל כל כך גבוה ועושים בה שימוש לא נכון".
בכוונתה של פרץ להקים גוף ייעודי שיטפל בנושא נגישות לנכים, הדיור הציבורי ובתחום הרווחה. "השכונות צריכות להיות מונגשות לנכים, כולל בניין העירייה".