המערכת הפוליטית במועצה האזורית מגידו מתחילה להתעורר. אחרי תקופה של אי-בהירות לגבי זהות המתמודדים בבחירות 2023, נראה שהתמונה מתחילה להתבהר ויש מי שיקרא תיגר על ראש המועצה המכהן איציק חולבסקי.
2 צפייה בגלריה
יעלה חגי-לוי
יעלה חגי-לוי
יעלה חגי-לוי
(צילום: פרטי)
יעלה חגי-לוי ממושב עין העמק תצהיר בקרוב על התמודדותה בבחירות לראשות המועצה. "כבר תקופה ארוכה שפונים אליי הרבה מאוד צעירים ומבוגרים מיישובים שונים ברחבי המועצה, גם כאלו שאני לא מכירה, ומבקשים ממני לשקול את התמודדותי", אמרה חגי־לוי, "יש חוסר נחת גדול ממה שקורה במועצה. התושבים רוצים שינוי כי הם מרגישים שלאחר עשר שנים אין תוצאות בשטח. רק נסיגה אחורה".
חגי-לוי, במקור מקיבוץ עין השופט, היא עורכת דין במקצועה. היא סיימה בהצטיינות לימודי משפטים באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה ובאוניברסיטת סן פרנסיסקו. ב-20 השנים האחרונות היא עוסקת בעריכת דין ומייצגת חברות שונות במשק. בעבר היתה עו"ד של חברת 'צים' ושל חברות הייטק. כיום היא עו"ד של חברת קנאביס רפואי.
אם תחליט סופית להתמודד, היא מתכוונת לרתום את הידע והניסיון שצברה למערכת הפוליטית. "אני מתעסקת הרבה עם רגולציה ויש לי קשרים גם בכנסת. אני פועלת להזיז דברים גם במועצה וגם מחוצה לה. אני פעילה גם בנושאים של חינוך שיש בהם חוסר נחת מאוד גדול ממה שקורה במועצה שלנו".
כמו מה למשל?
"חוסר שקיפות לגבי תשלומי הורים וכיתות גדולות מדי. ניכר שהחינוך לא מקודם ולא נמצא בראש סדר העדיפויות של המועצה. בתקופת הקורונה המועצה לא עשתה שום דבר בנושא החינוך והיישובים התארגנו בעצמם. ככלל, המועצה לא כל-כך יוזמת ובעיקר קופצת על יוזמות של אנשים מבחוץ ומנסה לקחת את זה על עצמה".

2 צפייה בגלריה
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
(צילום: שרון צור)

גם בנושא המאבק בשטחים הפתוחים של מגידו מול יקנעם עילית ובנושא פארק התעשיות 'מבוא כרמל' טוענת חגי־לוי כי המועצה כשלה.
"בשנה האחרונה מגידו איבדה הרבה מאוד שטחים לטובת יקנעם עילית", טענה, "היה ניהול עלוב וגרוע ביותר מול יקנעם עילית בנושא הזה. המועצה הפסידה בכל מאבק על השטחים. אני חושבת שהניהול של המועצה גרוע והעובדות מדברות בעד עצמן. השטחים אבדו ובנוסף אין מקורות הכנסה רציניים של ארנונה. אנחנו המועצה היחידה שאין לה פארק תעשייה. הקימו פארק תעשייה בתחומי המועצה, 'מבוא כרמל', שההכנסות ממנו מתחלקות בין יקנעם עילית לדליית אל-כרמל ומגידו. למגידו יש את הפקקים והזיהום, אבל אין את ההכנסות שזה שערורייתי. לכל הנושאים האלה יש מכנה משותף אחד והוא חוסר יכולת ניהול, שזה מה שקורה היום במועצה. אם הניהול הוא טוב ונכון כל הנושאים האלה יכולים להיות מטופלים".

קראו גם >>>

מהמועצה האזורית מגידו נמסר בתגובה: "החינוך נמצא בראש סדר העדיפויות במועצה והתוצאות הנהדרות מעידות על כך אלפי מונים. מ.א מגידו וראש המועצה אישית מנהלים מאבק על השטחים מזה 6 שנים מול גורמים רבי עוצמה והצליחו לעכב משמעותית את ההחלטה ולצמצם את השטחים באופן דרמטי. גם על השטחים שהוחלט להעביר ליקנעם עלית הגישה המועצה בג"ץ. המאבק עדיין בעיצומו, נטלו בו חלק מאות מתושבי המועצה וגם יעלה מוזמנת לקחת בו חלק. המנהיגות במועצה מובילה תנופת עשייה גדולה ומנהיגה מאבקים חשובים למען התושבים".