גיל לין, מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית וחבר קיבוץ משמר העמק, יתמודד בבחירות הקרובות לראשות המועצה האזורית מגידו. לין, שמגיע עם רקורד עשיר של עשייה ציבורית בתפקידים אותם מילא עד היום, החליט להיכנס לזירה הפוליטית המקומית.
3 צפייה בגלריה
גיל לין
גיל לין
גיל לין
(צילום: שרון צור)
"אני מאמין שבסופו של דבר אנחנו צריכים להיות מעורבים בכל המרחבים שמסביבנו ולאחרונה הגעתי למסקנה שבסיטואציה שיש היום במדינת ישראל, המרחב המשמעותי ביותר שבו ניתן להשפיע הוא המרחב האזורי, ולכן החלטתי להתמודד", הסביר לין. "ראש מועצה יכול להשפיע על כל תחומי החיים של התושבים באזור, להבדיל מהרמה הארצית שבה אתה יכול להשפיע בהיקפים מאוד גדולים, אבל בתחומים מצומצמים. בסוף, כשאני מסתכל על החיים שלי ושל האנשים מסביבי שיקרים לי, אני שואל איך אני יכול לעבוד בשבילם בצורה הטובה ביותר. אני לא בא רק עם גב של משמר העמק, אלא עם תמיכה רחבה של אנשים איכותיים מכל יישובי המועצה. זה מאוד מעודד ומשמח. יש פה התעוררות של הרבה מאוד גורמים כדי להפוך את המועצה הזו לטובה יותר".
לין (58), נשוי ואב לשלושה, נבחר לתפקידו כמנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית לפני כשנתיים, ובנוסף הוא משמש כדירקטור במספר ארגונים, ביניהם מכללת אורנים וסמינר הקיבוצים. לפני כן כיהן לין במשך חמש שנים בתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית ומילא מגוון תפקידי ניהול, ביניהם מנכ"ל חברת התוכנה אידאה מערכות מידע במשך 12 שנה, ומזכיר וחבר ההנהלה הכלכלית של קיבוץ משמר העמק אשר בבעלותו גם חברת תמה – החברה הקיבוצית השנייה בגודלה.

אני משרת ציבור

על רקע המחאות נגד הרפורמה המשפטית הגיע לין למסקנה שהמקום הנכון והחשוב מבחינתו להשפיע הוא בזירה המקומית, והוא סבור שאם ייבחר לראש מועצת מגידו הוא יידע לרתום את הניסיון הרב שצבר בניהול במהלך השנים לטובת ניהול המועצה.

3 צפייה בגלריה
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
איציק חולבסקי
(צילום: שרון צור)

"אי אפשר להישאר אדיש למה שקורה בארץ. זה ברור לגמרי לכל מי שמעורב ואכפת לו ממה שקורה, שצריך להשפיע ואי אפשר להישאר בצד", הוא אומר. "כל חיי הייתי במקומות של השפעה ועשייה, הן בתפקידי ברמה המקצועית כמנכ"ל, שבו הובלתי חברה ולקחתי אחריות על חיים של לא מעט אנשים שעבדו תחתיי, והן בתפקידיי בהמשך כמזכיר קיבוץ וכמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית והיום כמנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית. היום אני עובד מול משרדי הממשלה, בעיקר הכלכלה והאוצר, והרשויות השונות כדי לייצר את המעטפת שתאפשר לחברות התעשייה לגדול ולהתפתח. פוליטיקה לא זרה לי, אבל אני מעדיף לקרוא לזה עבודה ציבורית, אני סוג של משרת ציבור במשך הרבה שנים".
לין לא מעביר ביקורת מפורשת על התנהלותה של המועצה היום, אבל לדעתו הגיע הזמן לרוח חדשה ולהחליף את ההנהגה הקיימת.
"אני לא רוצה לבוא ולדבר דברים לא טובים על מי שהיה עד היום. אני בטוח שהם עשו את המאמצים והשתדלו לעשות את העבודה הטובה ביותר ככל הניתן, אבל בעיניי חסרות חשיבה חדשנית יותר ואנרגיות. הקצב יכול להיות הרבה יותר מהיר. המציאות היום היא אחרת ממה שהיה עד לפני עשר שנים, מאז שראש המועצה נכנס לתפקידו. יש עולם אחר שצריך גם לקבל טיפול בכלים אחרים ואלו הדברים שאני יודע לעשות, הן ברמת החשיבה והן בצורת העבודה של יצירת שיתופי פעולה, עבודה משותפת של כל הגורמים, ראייה רב תחומית ויצירה של מבנה ארגוני שמאפשר לכל הגורמים הטובים שיש במועצה לבוא לידי ביטוי".
מסתמן כי הקרב על ראשות המועצה יהיה בין לין לבין ראש המועצה המכהן, איציק חולבסקי, שרוצה להיבחר לקדנציה שלישית, אבל לדעתו של לין הגיע הזמן שחולבסקי יפרוש ולא יתמודד.
"אחרי עשר שנים כראש מועצה וחמש שנים שנים כגזבר, צריך להתרענן ולחדש. אחרי יותר מדי שנים שאנשים נמצאים בתפקיד, אתה מזהה קבעונות ודברים שלא משתנים – והגיע הזמן לשנות. גם אני אלך אחרי עשר שנים, אני חושב שזה נכון לכולם. דיברתי עם ראשי מועצה קודמים וכולם בלי יוצא מן הכלל פרשו אחרי שתי קדנציות. הם חשבו שזה נכון לעבור הלאה ולהמשיך להתקדם, זה נכון בממשלה, זה נכון בכל אחת מהקהילות שלנו וזה נכון גם במועצה".

לעבוד עם יקנעם

במידה שייבחר מתכונן לין לפעול לפיתוח המועצה האזורית בחינוך, בתעסוקה ובשמירה על יתרונות הטבע והשטחים הפתוחים במגידו.
"הדבר הראשון שאעשה כשאכנס לתפקיד, הוא לרתום את כוח האדם האיכותי שיש במועצה לטובת האזור ולטובת הפיתוח שלו. הפיתוח עומד על כמה רגליים: הראשונה היא החינוך שזקוק תמיד ליותר משאבים ויכולות ולחשיבה אחרת; הילדים של היום כמהים לדברים אחרים שלא קיימים במערכות החינוך המסורתיות. הדבר השני שאעשה הוא פיתוח עסקי של כל האזור: מגידו הוא אזור מדהים שיושב במקום טוב ומשום מה לא מצליח להתפתח כלכלית, ולדעתי זה קורה בגלל חשיבה לא מספיק יצירתית ומתקדמת, שמבינה את החשיבות של פיתוח כלכלי אזורי לאנשים.

3 צפייה בגלריה
גיל לין. "פוליטיקה לא זרה לי"
גיל לין. "פוליטיקה לא זרה לי"
גיל לין. "פוליטיקה לא זרה לי"
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

"אני אדאג ליצירה של מקומות עבודה נוספים, פיתוח של מקומות פרנסה מתקדמים ולהביא הייטק לאזור שלנו", הוסיף, "אלו הדברים שאני יודע לעשות וזו העבודה שלי בשנים האחרונות. יחד עם זאת, נדרש גם לשמור על כל הדברים הטובים שיש באזור שלנו, איכות הסביבה, המקום היפה והבריאות של התושבים. אנחנו לא יכולים להגיד לאנשים 'לפה אף אחד לא ייכנס ובשטחים האלה לא יסתובב אף אחד', כי זה לא יעבוד היום. צריך להגיד גם מה כן, וזה מה שאני הולך לעשות. יש המון רעיונות שאנחנו כבר מגלגלים איך אפשר לעשות יותר באותם השטחים".
איך היית פועל מול יקנעם עילית בנושא חלוקת הקרקעות, שיצר הרבה מלחמות לאחרונה?
"אני לא חושב שצריך לעבוד מול יקנעם, אני חושב שצריך לעבוד עם יקנעם. יקנעם היא עיר המחוז שלנו, אני חושב שעושים שם דברים טובים וצריך לייצר את שיתופי הפעולה ולהבין מה כל אחד יכול להביא לביחד הזה. יקנעם מביאה את היתרונות שלה כעיר הולכת ומתפתחת, ואנחנו מביאים את היתרונות שלנו בכל התחומים, החל מהשטחים הפתוחים והחינוך והתרבות המדהימה שיש אצלנו במועצה. כל זה יכול להתחבר לדברים שנעשים ביקנעם וליצור מרחב משותף מאוד מוצלח לטובת כולם. אני חושב שאפשר להגיע להבנות והסכמות עם עיריית יקנעם, וזו לא חייבת להיות מלחמת עולם כמו שהיה בשנים האחרונות".