רותי באום מקיבוץ גבעת עוז תתמודד על ראשות המועצה האזורית מגידו. "אין לי ספק שכשאבחר, לא יהיה אחד שלא יכיר את המועצה האזורית מגידו", היא מצהירה השבוע. באום היא המתמודדת החמישית שהצהירה. עוד מתמודדים: ראש המועצה המכהן איציק חולבסקי, עו"ד יעלה חגי-לוי, עידית אריאל וגיל לין.
2 צפייה בגלריה
רותי באום
רותי באום
רותי באום
(צילום: נחום סגל)
באום (61), נשואה, אם לארבעה וסבתא לשני נכדים, עבדה במשך 16 שנה כמנהלת מוצר במעבדה הכימית במפעל ארומור בקיבוץ ופיתחה מוצר בתחום הפרפומריה לבשמים. לפני 6 שנים עברה הסבה לתחום אימון ה-NLP. "זה מאוד סקרן אותי. מה שהבנתי בחיים האלו הוא שהרגשות מנהלים אותנו ואם אתה יודע לשלוט ברגשות שלך אתה בעצם שולט בחיים", היא מספרת, "עזבתי את התפקיד המתגמל והיצירתי שהיה לי והלכתי ללמוד NLP".
היום באום היא מאמנת, מרצה ומנחה בשיטת ה-NLP ובנוסף בשלוש השנים האחרונות היא מנהלת את תחומי הבריאות והרווחה בקיבוץ גבעת עוז. את ההחלטה להתמודד לראשות מועצת מגידו היא קיבלה לפני שלוש שנים בעקבות מפגש שהיה לה בקיבוץ עם ראש המועצה איציק חולבסקי.
"במסגרת התפקיד שלי כמנהלת בריאות ורווחה היו לנו פאנל שיח עם ראש המועצה שהיה צריך להיות פאנל גדול של רכזי בריאות ורווחה בנוכחות רבים מהקיבוץ, אבל מלבדי ומלבד מנהל הקהילה בקיבוץ אף אחד לא הגיע" היא מספרת, "אני מחכה ולא מבינה למה אנשים לא באים. חשתי ריחוק וחשבתי איך יכול להיות שראש המועצה פה ולא שמחים לראות אותו. באותו יום אמרתי לראש המועצה: 'אנחנו נתראה בבחירות הבאות. אני מקווה שבחפיפה שנעשה יהיה לי ערך אחר לתת לקהילה'".

בכותרות חיוביות

עכשיו עובדת באום על גיבוש התוכניות שלה בכל התחומים מתשתיות ועד חינוך, אותם תיישם במידה ותיבחר לראשות המועצה. "כשהצגתי את עצמי כמועמדת לראשות המועצה ביקשתי שאנשים יכתבו לי שדרכם אני אלמד מה קורה", ציינה, "קיבלתי מבול של הודעות וטלפונים מחברי קיבוץ מגידו שמתלוננים על כביש 66 שלא טופל, על הגניבות בשטחים החקלאיים וההפקרות בשטחים הפתוחים. יש המון תלונות על הארנונה. הבנתי שיש כאן משהו שאפשר לעבוד אתו. רמת הביצוע שלי היא פה ועכשיו".

2 צפייה בגלריה
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי
ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי
(צילום: שרון צור)
קראו גם:

באום לא מרוצה מתפקודה הנוכחי של המועצה. "אני רוצה להביא את החצר האחורית של המועצה למרכז. אני מרגישה שגם קיבוץ גבעת עוז וגם קיבוץ מגידו והמושבים אליקים ועין העמק לא ממש סופרים אותם", הבהירה באום מה מפריע לה מאוד, "חשוב לי שאנשים יידעו שאני לא צריכה להיות מנכ"לית של חברה גדולה בכדי שתהיה לי אפשרות לנהל את המועצה. אני אוספת את המשאבים הדרושים, באה לעבוד ורואה את המטרה. יש לי פירמידה שדרכה אני עובדת, אני לא רואה שום הבדל בין לקחת מישהו אחד ולטפל בו בצורה פרטנית לבין לקחת מישהו גדול ולחזק אותו.
"אני אלך לכנסת יום יום ואביא למגידו את שרת התחבורה ושר הביטחון", התחייבה באום, "אין לי שום בעיה להגיע לכל מקום שנדרש ולגייס תקציבים לטובת המועצה. זו תהיה מועצה שתהיה כל היום בכותרות החיוביות. אני אביא את כל המשאבים שצריך בשביל לשפץ את כביש 66, הכביש שמתלוננים עליו ואפתח כיתות חינוך בפרט בחינוך המיוחד שיהיו בתחומי המועצה כדי שילדים לא יצטרכו להרחיק לעין חרוד ולקיבוצים אחרים".