בימים לא פשוטים אלה שבהם רבים מתושבי העיר מרותקים לביתם בעקבות הנחיות משרד הבריאות, החליטו תלמידי תיכון 'אורט בן גוריון', בשיתוף עמותת 'דור לדור' האמונה על הטיפול באוכלוסיית האזרחים הוותיקים, להתקשר לבתיהם, לשוחח עמם ולהפיג להם מעט את המתח והבדידות. במהלך השיחות גילו התלמידים שאחד הנושאים שמטרידים את האזרחים הוותיקים בימים אלה הוא הבעיות הטכניות והדיגיטליות איתם הם נאלצים להתמודד לבדם, ללא סיוע של טכנאים שבימים רגילים היו יכולים להגיע לביתם וכיום בגלל היותם בקבוצת סיכון אינם מורשים לבקר. לפיכך החליטו לסייע להם להתחבר לרשתות החברתיות ולפתור בעיות טכניות.
2 צפייה בגלריה
אפרת יחיא
אפרת יחיא
אפרת יחיא
(צילום: אלבום פרטי)
מהעירייה נמסר כי בשבועות האחרונים פנו מבית הספר לעיריית עפולה וביקשו מהמוקד העירוני לרכז עבורם כל פנייה של אזרח ותיק שמדווח על בעיות טכניות כאלה ואחרות. בין היתר מסייעים התלמידים לאזרחים הוותיקים ללמוד את הממשק של הרשתות החברתיות כדי שיוכלו להיות בקשר עם המשפחות שלהם וכן מסייעים בפתרון בעיות בסלולארי או באינטרנט.
אפרת יחיא, תלמידת כיתה י"א, סיפרה: "זאת יוזמה מאוד חשובה. כשאני מתקשרת אליהם אני חושבת על סבתא שלי שגם היא זקוקה לעזרה בכל הנושא הטכני".
2 צפייה בגלריה
נעה אפללו
נעה אפללו
נעה אפללו
(צילום: פרטי)
נועה אפללו, תלמידת כיתה י"א בבית הספר, הוסיפה: "דיברתי עם חלק מהאזרחים שמרותקים לבתיהם בגלל המצב והם סיפרו שמאוד קשה להם, אך מבינים שזה לטובתם. עזרתי לחלקם בענייני הרשת החברתית כדי שיצליחו להיות בקשר עם הילדים והנכדים. אני מאוד נהנית לדבר איתם, זה נותן לי סיפוק לדעת שעשיתי טוב למישהו בתקופה זו".
ראש העיר אבי אלקבץ: "מרגש לראות שבני נוער, תיכוניסטים, מתגייסים ליוזמות חברתיות ונותנים גם הם כתף בעת המשבר. כאשר פנו אלינו עם היוזמה המבורכת אימצנו אותה מיד וגייסנו את המוקד העירוני שירכז עבורם את פניות התושבים".
פורסם לראשונה: 10:35, 01.04.20